Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Customer Experience, van cult naar cultuur
Speciale actie - boek cadeau Actie loopt t/m 8 juni 2025
Customer Experience, van cult naar cultuur
Jean-Pierre Thomassen

dr Jean-Pierre Thomassen ondersteunt sinds 1993 directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. Hij heeft sinds zijn  eerste boek over klanttevredenheid in 1997, inmiddels 17 boeken geschreven over klantgerelateerde themas. Daarnaast is hij werkzaam als B2B-marketing docent voor de Rijksuniversiteit Groningen.

Meer over de auteurs
Marketingthema's: Klantcultuur en duurzaamheid Karin de Zwaan 24 oktober 2024 De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025. Lees het volledige artikel
Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan

Customer Experience, van cult naar cultuur

Fasegewijs de volledige organisatie CX-gedreven met het Service Excellence gedachtegoed

Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789024465699
Voormalig top 100Totaal 13 dagen
Verkooppositie 246Hoogste positie: 58
Paperback | NL € 29,95 E-book | NL € 23,95
Bestel dit boek en u ontvangt Da’s gek - Inspirerend notitieboek t.w.v. 14,50 gratis.
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
29,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
Speciale actie - boek cadeau Actie loopt t/m 8 juni 2025

Samenvatting

Meer dan de helft van alle CX initiatieven faalt. Tijd voor een praktische aanpak om werkelijk vanuit klantbeleving te werken.

Veel CX-professionals lopen tegen grenzen aan die verhinderen dat Customer Experience (CX) een organisatiecompetentie wordt. Het blijft beperkt tot activiteiten van een afdeling, omdat het niet als chefsache wordt gezien.

Dit boek biedt een concrete, beproefde en gefaseerde aanpak om CX integraal in een organisatie in te bedden, zodat het organisatiecultuur wordt. De aanpak is gebaseerd op grondig onderzoek van de auteurs naar de ervaringen van experts en organisaties die succesvol werken met het Service Excellence gedachtegoed. Dat gedachtegoed – vastgelegd in een wereldwijde ISO-norm – beschrijft wat nodig is om klantbeleving organisatiebreed te ontwikkelen.

Deze aanpak mobiliseert de volledige organisatie voor CX en maakt haar blijvend klantgedreven. Relevant voor directeuren en managers van profit-, non-profit- en zorgorganisaties met CX in hun portefeuille en CX-professionals die hun organisatie blijvend op de klant willen richten.

- Integrale en fasegewijze benadering zodat de hele organisatie betrokken wordt bij CX
- Leiderschap als belangrijkste change agent met cultuur als geheim ingrediënt om de gehele organisatie klantgedreven te maken
- Good practices & lessons learned van organisaties waar CX cultuur is geworden

Trefwoorden

customer experience   klantgerichtheid   service excellence   cxm   organisatiecultuur   leiderschap   verandermanagement   klantreizen   organisatieverandering   klantbeleving   dienend leiderschap   klantvisie   employee experience   fasegewijs implementeren   klantsturing   organisatieontwikkeling   cultuurverandering   iso-normering   emotionele connectie   chefsache   klantfeedback   klantgedreven organisatie   stakeholders   implementatie   strategisch management   cx-cultuur   implementatieplan   praktijkcases   continu verbeteren   organisatiecompetentie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789024465699
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:3-9-2024
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Marketingthema's: Klantcultuur en duurzaamheid
Karin de Zwaan 24 oktober 2024 De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
Artikel lezen
nieuws
PIM Marketingliteratuurprijs 2024: de nominaties zijn bekend!
Karin de Zwaan 11 oktober 2024 Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks hoogtepunt, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), is dé plek waar de meest toonaangevende marketingdenkers samenkomen. Vandaag zijn de genomineerden bekend gemaakt door PIM.
Artikel lezen
interview
Customer Experience is Chefsache
Bas Hakker 16 september 2024 Met ‘Customer Experience - Van cult naar cultuur’ schreven Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen hun derde boek over uitblinken in klantbeleving. Hierin gaat het vooral om het creëren van de perfecte cultuur en daarover spreken we Eric de Haan. ‘Het gaat erom dat het geen ‘to do’ is maar een ‘to be’ wordt.’
Artikel lezen
interview
Luisteren is een fundamentele organisatiecompetentie
Bas Hakker 26 augustus 2024 Eric de Haan schreef twee jaar geleden het boek ‘Luisteren is goud’. Met de service-expert bespreken we op een terras in Den Bosch waarom luisteren vandaag de dag zo belangrijk is, en hoe het beter kan.
Artikel lezen

Over Jean-Pierre Thomassen

dr Jean-Pierre Thomassen studeerde aan de Hogere Hotelschool Den Haag en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hierna is hij snel het organisatie-adviesvak ingegaan. Sinds 1993 ondersteunt hij als gespecialiseerd  organisatieadviseur directies bij de omslag naar een waarde-, klant- en servicegerichte focus. In deze periode is hij werkzaam geweest voor bedrijven, publieke organisaties en zorginstellingen. Hij is founding member van het Service Excellence Institute en (co)auteur van 17 klantgerelateerde boeken zoals 'Waardering door klanten', 'De Customer Delight Strategie', 'Service Excellence', 'Excelleren in Service' en 'Handboek strategische B2B marketing' (2022). In 2017 is hij aan de Rijksuniversiteit Groningen gepromoveerd op het thema 'servicegaranties'. Sinds dat jaar is hij als part-time B2B-marketing docent verbonden aan deze universiteit.

Andere boeken door Jean-Pierre Thomassen

Bekijk alle boeken

Over Eric de Haan

Voorzitter van Stichting Gouden Oor en oprichter van het Service Excellence Institute. Helpt als adviseur organisaties hun klantgevoeligheid integraal te ontwikkelen met de Gouden Oor Standaard en de Service Excellence Standard als referentiekaders. Publiceerde zeven boeken over klantgevoeligheid en excellente dienstverlening.

Andere boeken door Eric de Haan

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

DEEL I CUSTOMER EXPERIENCE ALS UITDAGING
Hoofdstuk 1 Customer Experience
Hoofdstuk 2 De uitdagingen van werken aan Customer Experience

DEEL II CUSTOMER EXPERIENCE ALS ORGANISATIECULTUUR
Hoofdstuk 3 Succesvol CXM door de inzet van het
Service Excellence gedachtegoed
Hoofdstuk 4 Fundamentele organisatieveranderingen

III SUCCESVOL WERKEN AAN CXM CONFORM HET SERVICE EXCELLENCE GEDACHTEGOED
Hoofdstuk 5 Werken aan CXM in zes fasen
Hoofdstuk 6 Fase 1: Aanleiding en draagvlak
Hoofdstuk 7 Fase 2: Ontwikkeling klantvisie op basis van positiebepaling
Hoofdstuk 8 Fase 3: Implementatieplan
Hoofdstuk 9 Fase 4: Basis-CX op orde
Hoofdstuk 10 Fase 5: Werken aan een excellente CX
Hoofdstuk 11 Fase 6: Continu vernieuwen
Epiloog: Wat betekent dit alles voor leidinggevenden en CX-professionals?

PRAKTIJKCASES
Praktijkcase 1 DELA Uitvaartverzorging
Praktijkcase 2 Enmo Sound & Vibration Technology
Praktijkcase 3 Forever Direct
Praktijkcase 4 Meinona
Eindnoten en bronnen

Dankwoord
Over de auteurs

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De kunst van een overtuigend marketingplan
    Paul Blok
    De kunst van een overtuigend marketingplan
    € 34,95
  • The Programmer's Brain
    Felienne Hermans
    The Programmer's Brain
    € 59,74
  • OCP Oracle Certified Professional Java SE 17 Developer Study Guide
    Selikoff
    OCP Oracle Certified Professional Java SE 17 Developer Study Guide
    € 72,20
  • Markt onder vuur
    Hans Diels
    Markt onder vuur
    € 34,99
  • Kiezen voor democratie
    Marcia Luyten
    Kiezen voor democratie
    € 15,00
  • De hackers die Nederland veranderden
    Maarten Reijnders
    De hackers die Nederland veranderden
    € 21,99

Dit boek staat op 1 boekenlijst...

  • Managementboek Redactie
    Nominaties PIM Marketing Literatuurprijs 2024

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan

Speciale actie - boek cadeau

Gratis bij deze bestelling
Promotietitel
Bekijk alle actietitels
Actie loopt t/m 8 juni 2025
Maximaal 1 exemplaar per klant
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Customer Experience, van cult naar cultuur

        Customer Experience, van cult naar cultuur
        Jean-Pierre Thomassen , Eric de Haan
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Customer Experience, van cult naar cultuur

        Verwijder uw beoordeling