Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Psychologie Volmaakt onvoorspelbaar
Volmaakt onvoorspelbaar
Volmaakt onvoorspelbaar
Dan Ariely

hoogleraar gedragseconomie aan het MIT

Meer over Dan Ariely
Dan Ariely: ‘Ons gedrag staat vaak haaks op ons eigenbelang’ Jeroen Ansink 11 juli 2011 Mensen zijn hopeloos irrationeel, zegt de Israëlische gedragseconoom Dan Ariely in zijn boek Volmaakt onvoorspelbaar. Maar het goede nieuws is dat ze daarin heel voorspelbaar zijn. ‘Bedrijven die zichzelf en hun klanten tegen zichzelf beschermen kunnen goud geld verdienen.’ Lees het volledige artikel
Dan Ariely

Volmaakt onvoorspelbaar

De onverwachte voordelen van onlogisch handelen - thuis en op het werk

Paperback Nederlands 2010 9789025435363
3 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 27 dagen
Verkooppositie 5129Hoogste positie: 32
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
25,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

U zou het niet direct verwachten, maar directeuren worden minder productief van grote bonussen. En als we een verwarrende reisbeschrijving hebben gekregen, lopen we meestal wel degelijk de goede kant op. Wraak is nergens goed voor, denken we, maar toch is het een van de belangrijkste drijvende krachten achter ons handelen. En er is een groot verschil tussen de dingen waarvan we verwachten gelukkig te worden, en de dingen waar we écht gelukkig van worden.

Goed om te weten dus, en in 'Volmaakt onvoorspelbaar' beschrijft Dan Ariely daarom de vóórdelen van irrationeel denken en handelen. Inzicht in onze onvoorspelbaarheid kan ons helpen om beter te werken, gemotiveerder aan de slag te gaan, meer succes te hebben met internetdaten, en ons leven meer te aanvaarden zoals het is.

Specificaties

ISBN13:9789025435363
Trefwoorden:irrationeel, geluk, gedragsverandering, psychologie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:340
Uitgever:Atlas-Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:25-7-2015
Hoofdrubriek:Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (2)

Volmaakt onvoorspelbaar
| 4 maart 2013
'Volmaakt Onvoorspelbaar' is een eigentijds en gemakkelijk leesbaar boek waarin wetenschappelijke experimenten op een ludieke en narratieve wijze worden beschreven vanuit het perspectief van de gedragseconomie. Rationaliteit gelardeerd met een sausje van volmaakt onvoorspelbaar menselijk gedrag. Lang verboden terrein in het Angelsaksische model. Met de opkomst van het Rijnlandmodel staat deze literatuur meer dan ooit in de belangstelling.
Lees verder
Volmaakt onvoorspelbaar
Perry Oostrum | 13 april 2011
Je zou het niet direct verwachten, maar werknemers worden minder productief van grote bonussen. En als we een verwarrende reisbeschrijving hebben gekregen, lopen we meestal wel degelijk de goede kant op. Wraak is nergens goed voor, denken we, maar toch is het een van de belangrijkste drijvende krachten achter ons handelen. En er is een groot verschil tussen de dingen waarvan we verwachten gelukkig te worden en de dingen waar we écht gelukkig van worden.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
2
0
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Dan Ariely: ‘Ons gedrag staat vaak haaks op ons eigenbelang’
Jeroen Ansink 11 juli 2011 Mensen zijn hopeloos irrationeel, zegt de Israëlische gedragseconoom Dan Ariely in zijn boek Volmaakt onvoorspelbaar. Maar het goede nieuws is dat ze daarin heel voorspelbaar zijn. ‘Bedrijven die zichzelf en hun klanten tegen zichzelf beschermen kunnen goud geld verdienen.’
Artikel lezen

Over Dan Ariely

Dan Ariely is auteur, hoogleraar psychologie en gedragseconomie, en bekleedt de Joep Lange-leerstoel aan de UvA. Zijn TED-talks hebben meer dan 17 miljoen views, en van zijn bestseller Predictably Irrational zijn meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht.

Andere boeken door Dan Ariely

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding
Wat we kunnen leren van uitstel en medische bijwerkingen

Deel 1 - De onverwachte manieren waarop we op ons werk onlogisch zijn

Hoofdstuk 1
Meer betalen voor minder: waarom hoge bonussen niet altijd werken

Hoofdstuk 2
De betekenis van werk: wat lego ons kan leren over arbeidsvreugde

Hoofdstuk 3
Het Ikea-effect: waarom we onze eigen maaksels overschatten

Hoofdstuk 4
Het vooroordeel over wat we niet zelf hebben bedacht: waarom mijn ideeën beter zijn dan de jouwe

Hoofdstuk 5
Een pleidooi voor wraak: waarom stappen we naar de rechtbank?

Deel 2 - De onverwachte manieren waarop we thuis onlogisch zijn

Hoofdstuk 6
Over aanpassing: waarom we aan dingen wennen (maar niet aan alles, en niet altijd)

Hoofdstuk 7
Aantrekkelijk of niet? Aanpassing, selectieve partnerkeuze en de schoonheidsmarkt

Hoofdstuk 8
Als een markt faalt: een voorbeeld van onlinedating

Hoofdstuk 9
Over empathie en emotie: waarom we reageren op één persoon die hulp nodig heeft, maar niet op een heleboel mensen

Hoofdstuk 10
De langetermijneffecten van kortetermijnemoties: waarom we onze negatieve gevoelens niet in daden moeten omzetten

Hoofdstuk 11
Wat onze irrationaliteit ons kan leren: waarom we alles moeten testen

Dankbetuigingen
Medewerkers
Bibliografie en verdere literatuur
Eindnoten
Register

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • The Psychology of Fear in Organizations
    Sheila Keegan
    The Psychology of Fear in Organizations
    € 40,90
  • Wie ben ik dan?
    Jan Bransen
    Wie ben ik dan?
    € 15,45
  • Stoïcijnse levenskunst
    Miriam van Reijen
    Stoïcijnse levenskunst
    € 18,00
  • Het egeleffect
    Manfred Kets de Vries
    Het egeleffect
    € 45,50
  • Weten vraagt meer dan meten
    Christien Brinkgreve
    Weten vraagt meer dan meten
    € 19,99
  • Emotieregulatie als basis van het menselijk bestaan
    Nelleke Nicolai
    Emotieregulatie als basis van het menselijk bestaan
    € 42,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Volmaakt onvoorspelbaar

        Volmaakt onvoorspelbaar
        Dan Ariely
        /