Lees verder
Kevin Lane Keller is hoogleraar Marketing aan de Tuck School of Business van het Dartmouth College. Hij heeft gestudeerd aan de universiteiten van Cornell, Carnegie-Mellon en Duke. Aan het Dartmouth college geeft hij les over marketingmanagement en strategisch merkenmanagement en geeft hij lezingen over dat onderwerp.
Meer over de auteursStrategisch merkenmanagement, met MyLab NL toegangscode
Merkmeerwaarde opbouwen, beheren en meten
Paperback Nederlands 2015 4e druk 9789043033084Samenvatting
'Strategisch merkenmanagement' gaat over merken, waarom merken belangrijk zijn, wat ze betekenen voor consumenten en professionals en wat organisaties moeten doen om ze op de goede manier te beheren. Het boek bestrijkt het complete vakgebied en maakt door de vele cases en voorbeelden de alledaagse praktijk van branding inzichtelijk. Met meer dan 1100 afbeeldingen, tientallen modellen, praktische handvaten en duidelijke stappenplannen is Strategisch merkenmanagement (SMM4) het standaardwerk voor leidinggevenden, merkontwikkelaars, brand managers en marketeers.
Onderwerpen die onder meer aan bod komen zijn:
- merkpositionering, de identificatie van merkwaarden en het merk als leidend principe voor organisaties
- het creëren van klantgerichte en sociale merkmeerwaarde binnen en buiten de merkorganisatie
- de rol van het merk in relatie tot mens, markt en maatschappij
- het bouwen, beheren en meten van toekomstbestendige merkmeerwaarde
- de merkarchitectuur (merkportfolio) van corporate en productmerken
- nieuwe neurowetenschappelijke inzichten in branding en duurzaam merkleiderschap
In deze herziene vierde editie zijn de inzichten van Keller door Heijenga en Schoppen verdiept, verbreed en geactualiseerd met relevante inzichten in modern merkenbeleid en de steeds belangrijker wordende rol van brandmanagement als leidend principe voor organisaties. Er zijn nieuwe hoofdstukken toegevoegd over het toekomstbestendig ontwikkelen van merken, nieuwe psychologische en sociologische inzichten met betrekking tot branding en consumentengedrag, en er wordt aandacht besteed aan duurzaam merkleiderschap. Ten slotte is de bestaande website bij het boek vervangen door MyLab Nederlandstalig.
'Strategisch merkenmanagement' is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs en voor de beroepspraktijk in design en management van merken, marketing en marketingcommunicatie.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Kevin Lane Keller
Over Ruud Heijenga
Over Erik Schoppen
Inhoudsopgave
1. Merken en strategisch merkenmanagement
Deel II: Merkpositionering en merkwaarden identificeren en vaststellen
2. Merkmeerwaarde - Het CBBE model en klantgerichte merkmeerwaarde
3. Merkpositionering
Deel III: Van merkontwikkeling naar merkleiderschap
4. Grondslagen voor merkontwikkeling - Modellenoverzicht
5. Merkdrijfveren en symboliek - Brand Discovery & Archetypen
6. Impact merk op mens, markt en maatschappij - Build Bridge Bond methodiek
Deel IV: Prestaties van merkmeten en interpreteren
7. Een meet- en managementsysteem om merkmeerwaarde te ontwikkelen
8. Bronnen van merkmeerwaarde meten
9. Resultaten van merkmeerwaarde meten / Marktprestaties vaststellen
Deel V: Merkmeerwaarde doen toenemen en vasthouden
10. Marktstrategieën opstellen en uitvoeren
11. Nieuwe producten en merkuitbreiding
12. Merken op termijn beheren
13. Merken beheren over geografische grenzen en marktsegmenten
Deel VI: Terugblik
14. Terugblik op strategisch merkenmanagement
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan