Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management Strategisch merkenmanagement, met MyLab NL toegangscode
Strategisch merkenmanagement, met MyLab NL toegangscode
Strategisch merkenmanagement, met MyLab NL toegangscode
Kevin Lane Keller Kevin Lane Keller is hoogleraar Marketing aan de Tuck School of Business van het Dartmouth College. Meer over de auteurs
Bijbel merkenmanagement voor het Nederlands bewerkt Bert Peene 11 may 2010 Strategic Brand Management uit 1998 van Kevin Lane Keller is een must read. Nu is er een nederlandse bewerking. M&L sprak een van de bewerkers. Lees het volledige artikel
Kevin Lane Keller, Ruud Heijenga, Erik Schoppen

Strategisch merkenmanagement, met MyLab NL toegangscode

Merkmeerwaarde opbouwen, beheren en meten

Paperback Nederlands 2015 9789043033084
8 beoordelingen
Verkooppositie 2408
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
61,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Strategisch merkenmanagement' gaat over merken, waarom merken belangrijk zijn, wat ze betekenen voor consumenten en professionals en wat organisaties moeten doen om ze op de goede manier te beheren. Het boek bestrijkt het complete vakgebied en maakt door de vele cases en voorbeelden de alledaagse praktijk van branding inzichtelijk. Met meer dan 1100 afbeeldingen, tientallen modellen, praktische handvaten en duidelijke stappenplannen is Strategisch merkenmanagement (SMM4) het standaardwerk voor leidinggevenden, merkontwikkelaars, brand managers en marketeers.

Onderwerpen die onder meer aan bod komen zijn:
- merkpositionering, de identificatie van merkwaarden en het merk als leidend principe voor organisaties
- het creëren van klantgerichte en sociale merkmeerwaarde binnen en buiten de merkorganisatie
- de rol van het merk in relatie tot mens, markt en maatschappij
- het bouwen, beheren en meten van toekomstbestendige merkmeerwaarde
- de merkarchitectuur (merkportfolio) van corporate en productmerken
- nieuwe neurowetenschappelijke inzichten in branding en duurzaam merkleiderschap

In deze herziene vierde editie zijn de inzichten van Keller door Heijenga en Schoppen verdiept, verbreed en geactualiseerd met relevante inzichten in modern merkenbeleid en de steeds belangrijker wordende rol van brandmanagement als leidend principe voor organisaties. Er zijn nieuwe hoofdstukken toegevoegd over het toekomstbestendig ontwikkelen van merken, nieuwe psychologische en sociologische inzichten met betrekking tot branding en consumentengedrag, en er wordt aandacht besteed aan duurzaam merkleiderschap. Ten slotte is de bestaande website bij het boek vervangen door MyLab Nederlandstalig.

'Strategisch merkenmanagement' is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs en voor de beroepspraktijk in design en management van merken, marketing en marketingcommunicatie.

Specificaties

ISBN13:9789043033084
Trefwoorden:marketing, leiderschap, merkenmanagement, strategische marketing, merken, psychologie, brand, branding, marketingmanagement, neurowetenschap, merkleiderschap
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:425
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:4
Verschijningsdatum:25-1-2017
Hoofdrubriek:Strategisch management, Marketing, Psychologie

Expertrecensies (4)

Zonder mens geen merk
Bert Peene | 7 september 2015
Jean-Noël Kapferer is ongetwijfeld ’s wereld bekendste merkprofessor. Zijn Strategic Brand Management waarvan de eerste editie in 1994 verscheen, geldt nog steeds als internationaal standaardwerk en is dus een must read voor iedere professional die merkmanagement als zijn specialisme beschouwt.Lees verder
Martin van der Sluis | 24 mei 2013
De belangrijkste conclusie trekt Keller al in de proloog van 'Strategisch merkenmanagement': branding is geen raketwetenschap. Dus zelfs als je alle richtlijnen uit dit veelomvattende boek volgt, is succes niet per definitie verzekerd. Immers: naast wetenschappelijke principes bestaat er ook nog zoiets als creativiteit.Lees verder
Berd Warmelts RM | 26 januari 2011
De internationaal gevestigde merkbijbel die nu in het Nederlands beschikbaar is. Zo noemen de bewerkers de derde editie van 'Strategisch merkenmanagement' van Kevin Lane Keller. Aan de hand van het Customer-Based Brand Equity-model (CBBE) komen alle belangrijke kwesties bij het plannen, implementeren en evalueren van merkstrategieën aan bod.Lees verder
Nederlandse Keller prikkelt de zintuigen
Bert Peene | 12 november 2010
Kevin Lane Keller is de grondlegger van de customer based approach. Zijn magnum opus, Strategic Brand Management, is bewerkt voor de Nederlandse markt. Het boek, met de titel Strategisch merkenmanagement, heeft de ambitie het gedachtegoed van Keller toegankelijk te maken voor het hoger onderwijs.Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
8 stemmen
8
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Bijbel merkenmanagement voor het Nederlands bewerkt
Bert Peene 11 mei 2010 Strategic Brand Management van Kevin Lane Keller mag dan in Europa niet tot de ‘must reads’ gerekend worden, in Amerika geldt het boek al jaren als ‘de bijbel van het merkmanagement’. Het verscheen voor het eerst in 1998, werd vijf jaar later ingrijpend herzien en in 2008 opnieuw aan de veranderde economische omstandigheden aangepast. Die derde editie, onder de titel Strategisch merkenmanagement, is nu door Ruud Heijenga en Erik Schoppen voor de Nederlandse markt bewerkt. M&L sprak met Heijenga over Kevin Lane Keller, de Keller-methode en de Nederlandse bewerking van zijn boek.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Kevin Lane Keller

Kevin Lane Keller is hoogleraar Marketing aan de Tuck School of Business van het Dartmouth College. Hij heeft gestudeerd aan de universiteiten van Cornell, Carnegie-Mellon en Duke. Aan het Dartmouth college geeft hij les over marketingmanagement en strategisch merkenmanagement en geeft hij lezingen over dat onderwerp. Professor Keller is expert op het gebied van marketingstrategie en planning. Hij is vooral geïnteresseerd in theorieën en concepten die betrekking hebben op consumentengedrag en hoe marketingstrategieën kunnen worden verbeterd aan de hand van deze kennis. Momenteel verricht hij diverse onderzoeken naar strategieën om merkmeerwaarde op te bouwen, te meten en te beheren. Naast 'Strategisch merkenmanagement' is hij, vanaf de twaalfde editie, samen met Philip Kotler ook coauteur van de bestseller 'Marketingmanagement'.

Andere boeken door Kevin Lane Keller

Bekijk alle boeken

Over Ruud Heijenga

Ruud Heijenga (1963) studeerde in 1985 af in Bedrijfskunde- Textieltechniek aan de voormalige Hogere Textielschool in Enschede. Na een start in de reclamewereld als account manager bij het Enschedese bureau Interpublica leerde Ruud als hoofd Reclame en Visual Merchandising het retailvak bij de grootwinkelbedrijven in mode Duthler en Hout-Brox. In 1997 volgde een overstap naar de retail consultancy bij Detavisie van Euretco NV in Breda. Binnen het multidisciplinair samenwerken met ondernemers, organisatiedeskundigen, architecten en marketeers vervulde Ruud als Visual Marketeer de regisserende functie tussen het vaststellen van de strategische koers en de feitelijke realisatie van vernieuwing in retail formules. Het werkterrein heeft zich sindsdien geconcentreerd en uitgebreid naar meerdere branches voor innoverende merken op het gebied van merkidentiteit, merkdesign, organisatie- en merkontwikkeling (onder andere voor de ANWB, Auping, Bruynzeel Keukens, Eneco, Jaguar Clothing, Jumbo supermarkten, Mexx Home, Right to Play, Toyota, Trendhopper en tal van industriële merkorganisaties en duurzaamheid initiatieven. In 2000 zijn de beproefde werkmethodieken in praktijk gebracht als Fusionmarketing bij het branddesignbureau Crossmarks in Den Bosch. In 2007 is hij gestart met Brandfriend als inspirator, trainer en consultant voor tal van (merk)organisaties. Voor designbureaus en consultaties treedt Ruud regelmatig in de rol als de externe/interne merkstrateeg. Hij is samen met Erik Schoppen en prof Kevin Lane Keller auteur van deze vierde editie van het boek Strategisch Merkenmanagement. Sinds 1998 actief in het marketing- en communicatie onderwijs, als gecommitteerde werkzaam geweest voor het Amsterdam Fashion Instituut (Amfi) in Amsterdam en als docent voor de SRM. Sinds 2003 als docent en afstudeerbegeleider verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, thans gastdocent. Gedoceerd op de Executive Master of Marketing van Tias Nimbas in Tilburg. Internationaal werkzaam als Insights practitioner en verbonden met de op C.G Jung gebaseerde Insights Discovery organisatie in Schotland en Lumina Learning in Engeland.

Andere boeken door Ruud Heijenga

Bekijk alle boeken

Over Erik Schoppen

Drs. H.S. (Erik) Schoppen (1968) is merkexpert, neurowetenschapper en gedragsonderzoeker, ontwerper en auteur. Hij doet onderzoek naar duurzame merkpositionering en (merk)vertrouwen en publiceert hierover. Zo is hij medeauteur van het standaardwerk Strategisch merkenmanagement en de bedenker van de Build Bridge Bond-methodiek voor duurzaam merkleiderschap. Hij doceert neuroscience, gedragspsychologie en brand & designmanagement aan de Hanzehogeschool Groningen, Rijksuniversiteit Groningen en diverse andere instituten. Hij behaalde in 1997 zijn masters in Advanced Studies in New Media aan de Hanzehogeschool Groningen met het 'privacy awareness project' GarbagePark waarmee hij, naast mensen bewust maken over online privacy, ook gedragsonderzoek op het world wide web kon doen. Hij bleek hiermee ver op de zaken vooruit te lopen, want anno nu actueler dan ooit. In 2003 is hij medeoprichter van merkadviesbureau Miazo. Hij gelooft in de kracht van duurzaam (merk)denken, ontwikkelde in 2010 de visie 'Happy Energy = Happy Planet = Happy Future' en ontwierp het eerste universele symbool voor duurzame en positieve energie - om hiermee een snellere bewustwording te bewerkstelligen. Is in 2011 medeoprichter van Happy Energy, een beweging die streeft naar een positieve duurzame samenleving. Op dit moment doet hij promotieonderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen naar duurzaamheidsvertrouwen, merkvertrouwen en duurzame gedragsverandering (behavioral & social neuroscience) en pro-sociaal cosumentengedrag. In 2015 ontving hij uit handen van Jet Bussemaker, minister van OCW, een NWO-beurs voor zijn onderzoek en is hij initiator van onderzoeksplatform WorldBrainWave.com - Social Neuroscience for a Sustainable Future (hersenonderzoek voor een betere wereld). Naast zijn neurowetenschappelijk onderzoek, docent- en merkadviseurschap is hij een veelgevraagd spreker over toekomstbestendig merkbeleid, de werking van ons brein, positieve psychologie en duurzaam merkvertrouwen, geluk en gedrag. In zijn lezingen geeft hij zijn visie op de connectie tussen duurzaam leven en positief denken, en de steeds belangrijkere rol van pro-sociaal en duurzaam merkleiderschap in de toekomstgerichte circulaire economie. Hij is getrouwd met Nathalie en heeft twee kinderen (Amelie en Dominique).

Andere boeken door Erik Schoppen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Deel I: Vooruitblik
1. Merken en strategisch merkenmanagement

Deel II: Merkpositionering en merkwaarden identificeren en vaststellen
2. Merkmeerwaarde - Het CBBE model en klantgerichte merkmeerwaarde
3. Merkpositionering

Deel III: Van merkontwikkeling naar merkleiderschap
4. Grondslagen voor merkontwikkeling - Modellenoverzicht
5. Merkdrijfveren en symboliek - Brand Discovery & Archetypen
6. Impact merk op mens, markt en maatschappij - Build Bridge Bond methodiek

Deel IV: Prestaties van merkmeten en interpreteren
7. Een meet- en managementsysteem om merkmeerwaarde te ontwikkelen
8. Bronnen van merkmeerwaarde meten
9. Resultaten van merkmeerwaarde meten / Marktprestaties vaststellen

Deel V: Merkmeerwaarde doen toenemen en vasthouden
10. Marktstrategieën opstellen en uitvoeren
11. Nieuwe producten en merkuitbreiding
12. Merken op termijn beheren
13. Merken beheren over geografische grenzen en marktsegmenten

Deel VI: Terugblik
14. Terugblik op strategisch merkenmanagement

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Kiezen voor het jonge kind
    Helma Brouwers
    Kiezen voor het jonge kind
    € 45,95
  • Formatief evalueren in de praktijk
    Dylan Wiliam
    Formatief evalueren in de praktijk
    € 52,00
  • Praktijkonderzoek in de school
    Cyrilla van der Donk
    Praktijkonderzoek in de school
    € 34,95
  • Ethiek voor financieel professionals
    Gerard Verstegen
    Ethiek voor financieel professionals
    € 29,95
  • Praktijkonderzoek in marketing en communicatie
    Boudewijn Raessens
    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie
    € 25,00
  • Stop. - Stopstrategie voor organisaties
    Marije van den Berg
    Stop. - Stopstrategie voor organisaties
    € 24,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategisch merkenmanagement, met MyLab NL toegangscode

        Strategisch merkenmanagement, met MyLab NL toegangscode
        Kevin Lane Keller , Ruud Heijenga , Erik Schoppen
        /