Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Psychologie Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen
Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen
Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen
Muel Kaptein

Muel Kaptein is sinds 1991 als wetenschapper en organisatieadviseur werkzaam op het gebied van de bedrijfsethiek.

Meer over Muel Kaptein
Audio-interview
De boekenkast van Muel Kaptein Joep Schrijvers 4 april 2012 Hij lang, sportief en vooral een erg toegankelijke man. Vindt van zichzelf dat hij een opgeruimd karakter heeft. Zijn werkkamer is dan ook om door een ringetje te halen. Bij zijn bureau staat een bijzondere boekenkast, die je niet snel bij een hoogleraar zult aantreffen. Hij is dus wetenschapper, maar ook consultant en beslist geen moralist. Toch weet hij alles van morele dilemma’s af. Al meer dan twintig jaar zit hij in het vak van de bedrijfsethiek. Deze keer praat bij zijn boekenkast: professor Muel Kaptein. Lees het volledige artikel
Muel Kaptein

Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen

52 bespiegelingen over ethiek op het werk

Paperback Nederlands 2011 9789047004479
1 beoordeling
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 2643Hoogste positie: 42
Paperback | NL € 20,00 E-book | NL € 9,99
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
20,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Waarom dragen fraudeurs een zonnebril? Waarom is het juist goed om een scheve schaats te rijden en leiden te veel regels tot vlegels? Waarom zijn handenwassende collega's verdacht?

De sociale psychologie heeft verrassende antwoorden op deze intrigerende, actuele vragen. Aan de hand van wetenschappelijke experimenten en aansprekende praktijkvoorbeelden beschrijft Muel Kaptein waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen. Maar hij laat ook zien hoe mensen boven zichzelf uit kunnen stijgen.

Specificaties

ISBN13:9789047004479
Trefwoorden:organisatie, ethiek, arbeidspsychologie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:Business Contact
Druk:4
Verschijningsdatum:17-6-2017
Hoofdrubriek:Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (2)

Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen
Renze J. Klamer | 27 oktober 2016
Ik was in Oost-Europa voor een training en toen werd me duidelijk gemaakt dat voor elke transactie er een deel voor ‘Sasja’ is. Die mededeling was blijkbaar grappig want er werd besmuikt om gelachen.
Lees verder
Bedrijfsethiek, maar dan leuk
Pierre de Winter | 12 april 2012
Met zijn nieuwe boek Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen, probeert Muel Kaptien het vak bedrijfsethiek toegankelijk te maken voor de leek. Een missie waarin hij met glans in is geslaagd.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
De boekenkast van Muel Kaptein
Joep Schrijvers 4 april 2012 Hij lang, sportief en vooral een erg toegankelijke man. Vindt van zichzelf dat hij een opgeruimd karakter heeft. Zijn werkkamer is dan ook om door een ringetje te halen. Bij zijn bureau staat een bijzondere boekenkast, die je niet snel bij een hoogleraar zult aantreffen. Hij is dus wetenschapper, maar ook consultant en beslist geen moralist. Toch weet hij alles van morele dilemma’s af. Al meer dan twintig jaar zit hij in het vak van de bedrijfsethiek. Deze keer praat bij zijn boekenkast: professor Muel Kaptein.
Artikel lezen
interview
Muel Kaptein: ‘Ik probeer altijd de steen in de vijver te zijn’
Pierre de Winter 16 januari 2012 In het boek Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen probeert hoogleraar Muel Kaptein zijn lezer op luchtige wijze kennis te laten maken met het onderwerp waar hij zich al twintig jaar mee bezig houdt: bedrijfsethiek. Over morele dilemma's, integriteit en de introductie van een nieuwe term: tjellen.
Artikel lezen

Over Muel Kaptein

Muel Kaptein is sinds 1991 als wetenschapper en organisatieadviseur werkzaam op het gebied van de bedrijfsethiek. Zo was hij in 1996 medeoprichter van KPMG Integrity in Nederland, de eerste commerciële adviesdienstverlening op dit gebied. In zijn huidige functie als partner bij KPMG ondersteunt hij, samen met een team van 100 adviseurs, organisaties in het doorlichten en verbeteren van hun integriteit, soft-controls, frauderisicomanagement, compliance en duurzaamheid. Kaptein is eveneens als hoogleraar Bedrijfsethiek en Integriteitmanagement werkzaam op de Erasmus Universiteit. Hij schreef ruim 30 artikelen in internationale wetenschappelijke tijdschriften.

Andere boeken door Muel Kaptein

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introductie: DSB en tjellen

De context

Factor 1: Helderheid
Factor 2: Voorbeeldgedrag
Factor 3: Uitvoerbaarheid
Factor 4: Betrokkenheid
Factor 5: Transparantie
Factor 6: Bespreekbaarheid
Factor 7: Handhaving

Ten slotte nog een tjel
Noten
Over de auteur

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • The Psychology of Fear in Organizations
    Sheila Keegan
    The Psychology of Fear in Organizations
    € 41,10
  • Kairos
    Joke Hermsen
    Kairos
    € 16,50
  • Wie ben ik dan?
    Jan Bransen
    Wie ben ik dan?
    € 15,45
  • Stoïcijnse levenskunst
    Miriam van Reijen
    Stoïcijnse levenskunst
    € 18,00
  • Weten vraagt meer dan meten
    Christien Brinkgreve
    Weten vraagt meer dan meten
    € 19,99
  • Het egeleffect
    Manfred Kets de Vries
    Het egeleffect
    € 45,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen

        Waarom goede mensen soms de verkeerde dingen doen
        Muel Kaptein
        /