Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Professionals & relatiemanagement

Durven kiezen voor klanten die waarde creëren

Paperback Nederlands 2010 9789052618258
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 5537246 dagen in de top 100
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

'De klanten van vandaag zijn belangrijk voor de omzet van morgen', aldus een van de professionals die in dit praktijkboek aan het woord komen. Omdat het werk niet langer vanzelf op professionele dienstverleners afkomt, staan het acquireren van nieuwe opdrachten en het werven van nieuwe klanten hoog op de agenda. Een essentiële succesfactor hiervoor is het optimaal bedienen van de huidige klanten en het goed onderhouden van de relaties die er al zijn. De vraag is alleen hoe en waar te beginnen?

'Professionals & Relatiemanagement' biedt praktische adviezen om systematisch relaties aan u te binden, deze verder te ontwikkelen en van hen ambassadeurs voor uw bureau te maken. De belangrijkste thema's die in dit boek belicht worden:
- Waarom relatiemanagement dé acquisitiestrategie bij uitstek is
- Hoe u kunt bepalen welke relaties waardevol zijn voor uw bureau
- Welke activiteiten bijdragen aan effectief relatiemanagement
- Hoe u investeringen in relatiemanagement rechtvaardigt
- Hoe u de kans op loyaliteit en meerwerk bij bestaande klanten vergroot
- De cruciale rol van professionals in het succes van relatiemanagement
- Welke organisatorische consequenties het kiezen voor klanten heeft
- Wat het werken met markt- en accountplannen u oplevert

'Professionals & Relatiemanagement' is geschreven voor alle professionals die naast uitvoerend en vakinhoudelijk professional ook verantwoordelijk zijn voor klanten en in hun dagelijkse praktijk relatiemanagement meer planmatig willen aanpakken. Maar ook voor de managers van deze professionals die naast het management van hun eigen relaties op zoek zijn naar een bureaubrede strategische aanpak.

Specificaties

ISBN13:9789052618258
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:168
Druk:1
Verschijningsdatum:31-8-2010
Hoofdrubriek:Advisering

Expertrecensies (1)

Sebastiaan Aghina | 8 december 2005
Werk is een tweede familie, althans voor professionals. En relaties binnen het werk moeten net als binnen een familie of gezin beheerd, gevoed en soms gestuurd worden. Relatiemanagement is niet alleen een kunst voor ons als privé-personen maar ook als professionele mensen.Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
12 stemmen
4
4
1
1
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

achtergrond
De haringparty en de kerstkaart voorbij - Relatiemanagement vereist een strategische
Walter van Hulst 11 november 2010
interview
De haringparty en de kerstkaart voorbij
Walter van Hulst 17 augustus 2006 Goede klanten meenemen naar het tennissen, voetballen, een actieve golfclinic of een haringparty, af en toe een belletje plegen en aan het eind van het jaar een kerstkaart en een kistje met twee flessen wijn sturen.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Frank Kwakman

Frank Kwakman is auteur, organisatie-adviseur en mede-directeur van e-Progress | Resultaat met talent. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij groei, ontwikkeling en performance. Frank Kwakman werkt vanuit de overtuiging dat organisaties succesvol zijn als medewerkers hun talenten benutten en blijven ontwikkelen. En dat die focus op haar beurt leidt tot werkplezier en werkresultaat. Met 'Hoe ziet jouw werk er straks uit' is zojuist zijn twintigste boek verschenen. In zijn boeken reflecteert hij op zijn eigen praktijkervaringen met het doel anderen te inspireren om in beweging te komen, nieuwe kansen te zien en verborgen talenten te ontdekken.

Andere boeken door Frank Kwakman

Over Jos Burgers

Jos Burgers RM (1951) is marketingman in hart en nieren. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars. Met ongeveer tweehonderd presentaties per jaar is Jos Burgers een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Relatiemanagement als acquisitiestrategie
2. Durven kiezen voor klanten
3. De vier P's van relatiemanagement
4. Investeren in relatiemanagement.
5. Organiseren van relatiemanagement

Overzicht van geïnterviewde personen
Over de auteurs
Literatuur
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Professionals & relatiemanagement