Lees verder
Leo Pot is succesvol manager en cultuurondernemer. Eerder schreef hij de enthousiast ontvangen managementboeken 'Hoe pak je een oen zijn poen?' over het gebruik van psychologie in marketing en sales en 'Hoe krijg je altijd gelijk?' met 49 psychologische inzichten (die je misschien toch maar niet moet gebruiken…). Verder zijn van zijn hand: 'Hack je brein' en 'Lulkoek'.
Meer over Leo PotHoe pak je een oen zijn poen?
De psychologie van het overtuigen
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789077881545Samenvatting
Hoe kunt u mensen overhalen om meer geld uit te geven dan ze van plan zijn? Waarom is ook bij sales het voorspel zo belangrijk? En waarom vergeet u de titel van dit boek nooit meer?
Op deze en nog veel meer vragen vindt u het antwoord in dit boek. 'Hoe pak je een oen zijn poen' bevat verbluffende resultaten van sociaal-psychologische experimenten, vertaald naar de marketing- en salespraktijk van alledag.
Wie denkt dat mensen een vrije wil hebben, weet na het lezen van dit boek wel beter. In werkelijkheid laten de hersenen van elke consument zich moeiteloos beïnvloeden door verkopers en marketeers. Lees dit boek en ontdek hoe u mensen met enkele eenvoudige psychologische vuistregels voortaan efficiënt van hun geld kunt scheiden.
Het wordt tijd dat we er eerlijk over uitkomen: marketing is een bewuste vorm van manipulatie!
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Leo Pot
Inhoudsopgave
Deel 1 Erst kommt das Fressen...
Welke pijnstillers geef jij aan je klanten?
Wat kun je je klanten in handen geven?
Kun je de angst voor verlies omzetten in winst?
Hoe verkoop je pizza con tutto?
Hoe zet je een klant op het goede been?
Hoe creer je een succesvol één-op-één-contact?
Hoe geeft Sony ons een goed gevoel?
Hoe kan je biefstuk door een wijnetiket beter smaken?
Hoe programmeer je een klant?
Moet je klanten ruime keuze geven of dubbele korting?
Waarom moet je altijd blijven glimlachen?
Verkopen mooie meiden en knappe kerels meer?
Waarom loont schone schijn?
Waarom heeft Bram Moskowicz verstand van dure auto's
Wat werkt: harde feiten of een goed verhaal?
Hoe breng je een verhaal tot leven?
Ben je niets vergeten?
Wat kan Pavlov je nog leren?
Deel 2 …dann die Moral
Houd je echt van je klanten?
Hoe bereik je een optimale klantrelatie?
Waarom moet je respect voor je klanten hebben?
Tot slot: word je gelukkiger als je meer geld verdient?
Nawoord
Bij de titel van dit boek
Verantwoording
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan