Lees verder
Feike Cats is klantgerichtheidexpert en schrijver van 6 boeken over dit thema. Hij is bedenker van de woorden 'Klanthousiasme', "Verleuken" en "werkgeleuk". Cats wordt veel gevraagd voor het verzorgen van workshops en inspiratiesessies. Hij helpt organisaties, profit en non-profit, die de Klantgerichtheid willen verbeteren om zodoende meer uit (bestaande) Klanten en medewerkers te halen.
Meer over Feike CatsKlanthousiasme komt van binnen!
Verleuken als basis voor enthousiaste collega's
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789082067682Samenvatting
'In geld zou ik het niet kunnen zeggen wat Verleuken opbrengt. Het levert zoveel op. Denk aan werkplezier, denk aan ziekteverzuim (bij ons slechts 1.0%). Het gaat vooral om het geloof dat je erin hebt. Dan twijfel je niet eens of en wat het oplevert. Daar heb ik geen spreadsheet voor nodig. Ik word na vaak gevraagd of ik een ROI-berekening heb voor onze liefdesformule. Als je zo denkt dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen. Het komt uit je hart en niet uit je hoofd. Je doet het omdat je het gaaf vindt om te doen. Dat de opbrengsten fors zijn, weet ik zeker, maar daar heb ik geen cijfers voor nodig.' - Bas van der Veldt, CEO AFAS Software
'Als je er in gelooft en je wilt ervoor gaan dan is Verleuken een perfect hulpmiddel voor enthousiasme.' - Michel Carree, algemeen directeur bij Twigt
'Ik moet eerlijk bekennen dat ik Verleuken pas ken sinds ik vorig jaar met jou in contact kwam. In eerste instantie dacht ik vooral aan lol maken, maar toen ik je boek “Verleuken kan iedereen” las, werd me snel duidelijk dat jij daar veel meer onder verstaat. Wat dat betreft zitten we echt op één lijn. Verleuken is inderdaad veel meer dan alleen maar plezier hebben. Empathie, liefde en respect vallen daar ook onder. Zaken die zowel binnen als buiten je organisatie zo waardevol zijn en kunnen helpen om het collega’s en Klanten naar hun zin te maken. Of, om in jouw woorden te blijven, Klanthousiast te maken.' - Coen Bertens, voormalig directeur Efteling, directeur Coen Bertens Consultancy
'Verleuken maakt niet alleen mijn eigen dag leuker, maar ook die van collega’s en klanten. Binnen Integron hebben we de misschien wat idealistische en zweverige uitspraak dat we willen dat alle mensen gelukkig zijn. Daar sluit Verleuken perfect op aan. Natuurlijk vinden we het fijn als we onder de streep een mooi resultaat boeken, maar niet ten koste van alles. We besteden veel tijd aan werk en dan is het wat ons betreft logisch dat we het met elkaar zo leuk mogelijk hebben. Ik snap dat vrijwel iedere leidinggevende dat zegt, maar ik zie dit als een heel belangrijke taak van mijn werk.' - Arjen Maliepaard, Managing Director Integron
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Feike Cats
Inhoudsopgave
0. Welkom
1. Verleuken komt van binnen
2. Wat is Verleuken ook alweer?
3. Mijn Klantgerichtheid is goed
4. Terug naar huis
5. Michel Carree over zijn Verleukertraject
6. Verleuken komt van binnen in de praktijk
7. De kracht van complimenten
8. CEO Bas van der Veldt van AFAS over Verleuken
9. Verleuken in Coronatijd10. Ik heb het veel te druk
11. De collega-Verleuker-reizen
12. Coen Bertens over Verleuken, Klanthousiasme en de Efteling
13. Hoe verloopt een “binnenkant” Verleuker- of Klanthousiasmetraject?
14. Wat ziet onderzoeksbureau Integron van de “binnenkant”?
15. Waarom lukt het wel/niet?
16. Meer “winst” in je organisatie door te Verleuken
17. Tot echt slot
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan