Lees verder
Marjolijn Meynen werkt 25 jaar met een groot trackrecord in het realiseren van (merk)groei in verschillende industrieën. Ze won diverse prijzen, waaronder Communicatievrouw van het jaar en Marketing Company of the Year.
Meer over de auteursDuurzame verleiding
Hét marketingboek voor duurzame ambities
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789089657466Samenvatting
Duurzaamheid is hot. Maar de marketing van duurzame producten vaak not.
Ed Stibbe en Marjolijn Meynen zijn ervan overtuigd dat drammen en dwingen niet helpen om de wereld duurzamer en leefbaarder te maken. Verleiden juist wel. Verleiden versnelt verandering en helpt een duurzame strategie te vertalen naar winstgevende waarde voor zowel klant, de wereld als je team. Kortom: goede marketing leads the way.
Beide auteurs zijn grote namen in de marketing- en reclamewereld. Met hun kritische kijk en originele insteek helpen ze je met hun boek op de duurzame weg met verrassende inzichten, handige modellen, de beste verleidingstrucs en inspirerende cases, in zowel B2B, B2C als not for profit.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Marjolijn Meynen
Over Ed Stibbe
Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1 Van corvee naar krachtige keus 11
Hoofdstuk 2 Van veranderen naar verleiden 29
Hoofdstuk 3 Snel of stapvoets? – Het Duurzaamheids Adoptiemodel als hulpmiddel 45
Hoofdstuk 4 De strategiebepaling – De eerste stap 65
Hoofdstuk 5 Marketingstrategie met impact – De kracht van de 4P’s 79
Hoofdstuk 6 Segmenteren en positioneren – Met hulp van het Duurzaamheids Adoptiemodel 99
Hoofdstuk 7 De onoverwinnelijke kracht van de Totale Waarde Propositie 115
Hoofdstuk 8 Cultuur, de geheime versneller 129
Hoofdstuk 9 Verleidelijk communiceren 149
Nawoord 173
Literatuurlijst 174
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan