Lees verder
Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij is nu mede-eigenaar van de Van Ruler Academie en is een veelgevraagd spreker en docent. Zij heeft veel boeken en artikelen gepubliceerd voor communicatieprofessionals.
Meer over de auteursHet Strategisch Communicatie Frame - Herzien en vermeerderd
Praktische methode voor strategieontwikkeling
Gebonden Nederlands 2017 4e druk 9789491560637Samenvatting
Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.
Een goede strategie is van cruciaal belang, maar de ontwikkeling ervan moet sneller en interactiever. Op dikke rapporten en tijdrovende processen zit niemand te wachten. Het gaat om de essentie. Op welke manier gaat u het verschil maken?
'Het Strategisch Communicatie Frame' is een praktische methode die helpt de juiste keuzes te maken. Keuzes die belangrijk zijn voor uw organisatie, klant of project. Het schrijft niet voor wat u moet doen of welke strategie de beste is. Die keuzes maakt u. De methode helpt u om de béste keuzes te maken.
'Het Strategisch Communicatie Frame' dwingt u na te denken over uw visie op communicatie, over uw doelen en over hoe u die doelen wilt gaan realiseren. Het maakt continu inzichtelijk waar u naartoe werkt en of u nog steeds met de goede dingen bezig bent. Als een van uw keuzes niet meer relevant blijkt te zijn heeft dat meestal gevolgen voor uw andere keuzes. Strategievorming is een dynamisch proces dat voortdurend aandacht behoeft.
Dit boek laat zien wat het belang is van een goede strategie en het helder weergeven daarvan. Vanuit een stevige theoretische basis maar met volop aandacht voor de praktijk. Het staat vol relevante inzichten, praktische tips en interessante columns van toonaangevende communicatiedirecteuren.
Het boek is een hulpmiddel voor ambitieuze professionals die met communicatie het verschil willen maken.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Betteke van Ruler
Over Frank Körver
Inhoudsopgave
Het Strategisch Communicatie Frame: een praktische methode
DEEL I: STRATEGIE
-Strategie draait om keuzes maken
-Wat is strategie?
-Wanneer ontwikkel je een strategie?
-Het Strategisch Communicatie Frame grafisch weergegeven
-Het Strategisch Communicatie Frame helpt je om keuzes te maken
-Heb jij het Strategisch Communicatie Frame nodig?
DEEL II: HET STRATEGI SCH COMUNICATIE FRAME
-Het Strategisch Communicatie Frame bestaat uit acht bouwstenen
-Bepaling van de richting:
de linkerhelft van het Strategisch Communicatie Frame
-Bouwsteen Visie
-Bouwsteen Interne situatie
-Bouwsteen Externe situatie
-Bouwsteen Ambitie
-Bepaling van de realisatie:
de rechterhelft van het Strategisch Communicatie Frame
-Bouwsteen Accountability
-Bouwsteen Stakeholders
-Bouwsteen Resources
-Bouwsteen Aanpak
-Case: een interne-communicatiestrategie voor CoolDays
DEEL III: AAN DE SLAG
-Hoe nu verder?
-Snappen hoe communicatie werkt
-Vier mythes doorgeprikt
-Hoge eisen, stijgende verwachtingen
-Business focused communication
-Leiderschap in het communicatievak
-Laat het Strategisch Communicatie Frame voor je werken
Boeken en artikelen die wij hebben gebruikt
Over de auteurs
Personen die wij willen bedanken
Columns
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan