Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De nieuwe communicatieprofessional

Communicatie als succesfactor voor organisaties

Paperback Nederlands 2017
Verkooppositie 45012 dagen in de top 100
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

De impact van onze veranderende samenleving is groot. Organisaties zoeken naar antwoorden op talloze vragen die de buitenwereld stelt. Feit is dat reageren niet meer voldoende is; het gaat om ageren en acteren om te overleven. En dat kan alleen maar als trends en ontwikkelingen voortdurend gemonitord worden, de organisatie weet wie zij is en continu met diverse partijen over tal van onderwerpen interacteert. Communicatie als dé factor voor organisatiesucces.

Dit boek introduceert een nieuwe communicatiefunctie. Met nieuwe aandachtsgebieden, met bekende aandachtsgebieden die anders worden ingevuld en met nieuwe werkwijzen. Het laat zien dat het communicatievak een grote omslag zal moeten maken. De communicatiefunctie van de toekomst is geen adviesfunctie meer, maar een primair proces dat in de directiekamers van succesvolle organisaties begint.

Vol inzichten en handvatten voor managers en communicatieprofessionals, maar ook voor professionals van aanpalende vakgebieden zoals marketing en strategie.

Specificaties

ISBN13:9789492196231
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Druk:1
Verschijningsdatum:26-10-2017

Expertrecensies (4)

Communicatiegeneralist moet specialist worden
Bert Peene | 24 mei 2017
‘Een verandering van tijdperk’, zo duidt transitieprofessor Jan Rotmans de fundamentele verandering die onze samenleving momenteel ondergaat, ingegeven door tal van ontwikkelingen op uiteenlopende gebieden. De impact van deze verandering is groot, zowel voor organisaties in het algemeen als voor het communicatievak in het bijzonder.Lees verder
De Nieuwe Communicatieprofessional
Hanneke Tinor-Centi | 24 april 2017
Met haar boek De nieuwe communicatieprofessional introduceert Vera de Witte een nieuwe communicatiefunctie. Met nieuwe aandachtsgebieden en werkwijzen. Vera de Witte is van mening dat het communicatievak een omslag zal moeten maken. De communicatiefunctie van de toekomst is niet langer slechts een adviesfunctie, maar een primair proces dat in de directiekamers van succesvolle organisaties begint.Lees verder
De nieuwe communicatieprofessional
Nico Jong | 31 maart 2017
Communicatie is niet meer de functie die boodschappen zendt en de reputatie van de organisatie bewaakt. In het huidige tijdperk zorgt communicatie voor interactie met de buitenwereld die de koers, de werkwijze en de cultuur van de organisatie mede bepaalt.Lees verder
De Nieuwe Communicatieprofessional
Louis Thörig | 13 maart 2017
Technologische ontwikkelingen en digitalisering zetten de wereld op tal van manieren op zijn kop. De impact van de snel veranderende samenleving is groot zowel voor organisaties als voor het communicatievak. Zo typeert Vera de Witte het huidige tijdgewricht.Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Vera de Witte: ‘Communicatie bevindt zich in hart én brein van iedere organisatie’
Bert Peene 31 mei 2017 Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties met interne én externe groepen. Communicatie kan daarbij een cruciale rol vervullen, mits het vak voldoende meebeweegt met de eisen van een veranderende maatschappij. En dat blijkt niet eenvoudig. In haar boek De nieuwe communicatieprofessional (‘Communicatie als succesfactor voor organisaties’) beschrijft Vera de Witte uitvoerig hoe de communicatiefunctie daadwerkelijk die belangrijke rol kan vervullen.
interview
Podcast - Business Books by People Power - Glenn van der Burg in gesprek met Vera de Witte
Glenn van der Burg 10 mei 2017 Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Vera de Witte, auteur van De nieuwe communicatieprofessional.
preview
De nieuwe communicatieprofessional
Vera de Witte 11 maart 2017 De nieuwe communicatieprofessional introduceert een nieuwe communicatiefunctie. Met nieuwe aandachtsgebieden, met bekende aandachtsgebieden die anders worden ingevuld en met nieuwe werkwijzen. Een preview.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Vera de Witte

Vera de Witte is ruim 15 jaar actief in het communicatievak, vooral voor en in het publieke domein. Zo bekleedde zij onder meer de functies hoofd concerncommunicatie Belastingdienst, hoofd corporate communicatie Dienst Justitiële Inrichtingen (Justitie), manager Berenschot Communicatie en hoofd communicatie en marketing CAOP. Zij werkt nu als directeur communicatie bij de VNG. Zij is auteur van onder meer Public Branding, over zin en onzin van merkenbeleid bij de overheid (2002), De wereld achter de arbeidsmarktcampagne (2003), De kracht van de boodschap (2007), De professionele communicatiefunctie (2008) en Kleur Bekennen (2014). Zij is bestuursvoorzitter van de vakgroep overheidscommunicatie van Logeion.

Andere boeken door Vera de Witte

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Help, wat is er nu eigenlijk gaande
3. Organisatie uit hun comfortzone
4. Praktische handvatten voor een organisatieomslag
5. Communicatie als succesfactor voor organisaties
6. De nieuwe aandachtsgebieden van het communicatievak
7. Een aantal communicatieprofessionals aan het woord
8. De nieuwe communicatieprofessional
9. Eén ambitie, één visie, één verhaal
10. Flexible in teams
11. Tactiek en advieskracht
12. Verantwoordelijkheid nemen en verantwoording afleggen
13. Praktische handvatten: van nu naar nieuw
14. Back to the future

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De nieuwe communicatieprofessional