Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Bezieling en kwaliteit in organisaties

Het beroemde boek voor creërende mensen en creërende organisaties

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 9789021551661
Niet meer leverbaar.

Samenvatting

Met het boek introduceerde Daniel Ofman begin jaren '90 spirituele waarden in een door technocraten gedomineerde managementcultuur. Als veelgevraagd spreker wordt hij daarom ook wel aangekondigd als 'de spirituele ingenieur'. Mede door zijn werk is het begrip 'bezieling' in veel organisaties opnieuw gaan leven en begon men zich te realiseren dat het een doodlopend spoor is om u louter te richten op winstmaximalisatie en aandeelhouderswaarde. Een kentering in die benadering is inmiddels hier en daar zichtbaar, maar nog zeker niet voltooid. Daarom zal 'Bezieling en kwaliteit in organisaties' ook de komende decennia actueel blijven en een grote rol blijven spelen in het vermenselijken van bedrijven, organisaties en managers.

Dit boek is een pleidooi voor het scheppend vermogen, zowel in mensen als in organisaties. Ook de organisatie kan worden gezien als een levend organisme, dat zowel naar binnen als naar buiten functioneert. Dat vraagt op een respectvolle benadering, gericht op gezonde groei, met grote aandacht voor relaties en verbindingen op alle niveaus. Het herkennen en ontwikkelen van kernkwaliteiten is daarbij een onmisbaar hulpmiddel, dat inmiddels bewezen heeft echt te werken, zoals meer dan honderdduizend lezers en cursisten hebben ervaren. Voor deze jubileumuitgave heeft de auteur een nieuw voorwoord geschreven.

Specificaties

ISBN13:9789021551661
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Uitgever:Servire
Druk:1
Verschijningsdatum:1-7-2013
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (3)

Bezieling en kwaliteit in organisaties
Sonja de Bruin | 23 mei 2013
Soms heb je boeken die je meteen boeien en soms zijn er boeken waar je doorzettingsvermogen alsnog wordt beloond. 'Bezieling en Kwaliteit in Organisaties' van Daniel Ofman is er eentje uit de laatste categorie. Nu kan het ook liggen aan mijn verwachtingen; ik ken Ofman alleen van de kernkwadranten en verwachtte een 'kernkwadrantenboek', maar het is veel meer dan dat. Natuurlijk worden kernkwadranten uitgebreid besproken en het blijft een simpel en sterk model. Voor de niet-ingewijden; het model geeft je inzicht in jouw karaktereigenschappen en de daaraan gekoppelde valkuilen, allergieën en uitdagingen.
Lees verder
Bezieling en kwaliteit in organisaties
Louis Thorig | 28 juli 2010
Meer dan 100.000 exemplaren zijn er verkocht van 'Bezieling en kwaliteit in organisaties'. Daniel Ofman is managementcoach en oprichter van het adviesbureau Core Quality. Hij is de geestelijke vader van het veel toegepaste Kernkwadrantmodel dat uitgebreid in zijn boek aan de orde komt. Een inspiratiebron voor managers die beseffen dat zij hun eigen bezieling op peil moeten houden!
Lees verder
Bezieling en kwaliteit in organisaties
Gérard Hendriks | 18 augustus 2005
Daniel Ofman heeft in 2004 afscheid genomen van 'zijn' bureau voor organisatieontwikkeling: Kern Konsult. Hij heeft vervolgens Core Quality www.corequality.nl opgericht, waarmee hij zijn ideeën en producten ook internationaal wil verspreiden. Ofman lijkt onlosmakelijk gekoppeld aan zijn ontdekking van het kernkwadrant, dat tijdens een boswandeling spontaan in hem opkwam. 'Bezieling en kwaliteit in organisaties' is interessant voor iedereen die verbinding en ontwikkeling zoekt in leven en werk.
Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
38 stemmen
10
9
3
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Daniel Ofman

Daniel Ofman is oprichter van Core Quality International, een organisatieontwikkelingbureau dat zich bezig wil houden met zaken die de kern raken. Hij werd bekend door zijn bestseller Bezieling en Kwaliteit in Organisaties (1992) waarin hij voor het eerst het kernkwadrant® introduceerde. Sindsdien zijn zijn boeken vertaald in het Engels, Frans, Duits, Italiaans, Noors, Zweeds, Deens en Russisch. Zijn meest uitgebreide werk over kernkwaliteiten (Hé, Ik daar...?!) verscheen in 2007. Samen met consulting partners in die landen richt hij zich tegenwoordig op het internationaal verspreiden van zijn gedachtengoed. Daarnaast ontwikkelt hij digitale toepassingen zoals iPhone en Android apps (Core Quality). Het laatste nieuws over Ofman is te vinden op zijn website www.corequality.eu.

Andere boeken door Daniel Ofman

Inhoudsopgave

Ten geleide door Jaap Voigt
Voorwoord bij de zesde druk
Voorwoord bij de nieuwe editie

1. Introductie

Deel I: De creërende mens

2. Kernkwaliteiten
3. Willen vs kiezen
4. Wie is die 'ik'?

Deel II: De creërende organisatie

5. De ontwikkelende organisatie
6. Organisatiecultuur
7. Omgaan met overgangen
8. Van een reactieve naar een creërende organisatie

Deel III: Thema's opnieuw bekeken

9. Projectmatig werken opnieuw bekeken
10. Kwaliteit opnieuw bekeken
11. Creativiteit opnieuw bekeken
12. Tegen de stroom in?

Nawoord door Jaap Voigt

Bijlagen:

1. Verklaring van de Verantwoordelijkheden van de Mens
2. De genetische code van Core Quality
3. Over de auteur
4. Kwaliteiten en vervormingen

Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bezieling en kwaliteit in organisaties