Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)
Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)
Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)
Kevin Lane Keller

Kevin Lane Keller is hoogleraar Marketing aan de Tuck School of Business van het Dartmouth College. Hij heeft gestudeerd aan de universiteiten van Cornell, Carnegie-Mellon en Duke. Aan het Dartmouth college geeft hij les over marketingmanagement en strategisch merkenmanagement en geeft hij lezingen over dat onderwerp.

Meer over de auteurs
Kevin Lane Keller, Erik Schoppen, Ruud Heijenga, Vanitha Swaminathan e.a.

Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)

Toekomstbestendig merkmeerwaarde bouwen, meten en beheren in een duurzaam verbonden wereld

Paperback Nederlands 2022 9789043037013
8 beoordelingen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 3846Hoogste positie: 106
Nog niet verschenen, verwacht op 27‑05‑2022
62,95
Reserveer nu
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Strategisch merkenmanagement' gaat over merken, waarom merken voor mensen, organisaties en de maatschappij belangrijk zijn, wat ze betekenen voor consumenten en professionals en wat organisaties moeten doen om ze op de goede manier te beheren, zowel op economisch als sociaal en ecologisch vlak. Het boek bestrijkt het complete vakgebied en maakt door de vele modellen, stappenplannen, cases en voorbeelden de alledaagse praktijk van (digital, social & sustainable) branding inzichtelijk. 'Strategisch merkenmanagement' is het standaardwerk voor (toekomstig) leidinggevenden, bestuurders, merkontwikkelaars, brand managers en marketeers en een onmisbare titel binnen het hoger (economisch) onderwijs.

Ook onderzoeksbureau Gartner ziet merkstrategie als de ‘most vital strategic capability’ om klanten en andere belanghebbenden duurzaam aan een merkorganisatie te binden. Niet voor niets, een sterk merk vormt een van de meest waardevolle assets die een bedrijf kan hebben om vertrouwen en betrokken merkrelaties te bouwen. Nu we in een tijdperk leven waarin merken en mensen verbonden zijn met alles en iedereen, is branding in de digitale, mentale en fysieke wereld relevanter dan ooit voor organisaties. Het creëren van toekomstbestendige merkmeerwaarde zou dan ook een prioriteit moeten zijn voor iedereen die zich bezig houdt met het bouwen, meten en beheren van merken in een duurzaam verbonden wereld.

Nieuw in deze editie is het merkmeerwaardekompas, ontwikkeld door de auteurs Heijenga en Schoppen. Dit is een nieuw raamwerk met kennisdomeinen en impactfactoren, voor het ontwikkelen van strategieën en ecosystemen voor duurzame merkmeerwaardecreatie, aangepast op het toekomstbestendig bouwen en beheren van financiële en maatschappelijke merkmeerwaarde in een duurzaam verbonden wereld.

Een van de belangrijke doelstellingen van het boek is studenten, managers en bestuurders te voorzien van concepten, theorieën, modellen en andere instrumenten om betere merkgerelateerde beslissingen te kunnen nemen en om de winstgevendheid van merkstrategieën op de lange termijn te verbeteren. In het bijzonder wordt inzicht gegeven in de manier waarop je toekomstbestendige netto-positieve merkstrategieën creëert door merkmeerwaarde op te bouwen, te meten en te beheren.

We geven antwoord op drie belangrijke vragen:
1. Hoe kunnen we merkmeerwaarde creëren?
2. Hoe kunnen we merkmeerwaarde meten?
3. Hoe kunnen we merkmeerwaarde consolideren om zakelijke mogelijkheden te vergroten?

'Strategisch merkenmanagement' is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs en voor professionals in de beroepspraktijk in design en management van merken, marketing en marketingcommunicatie.

Deze publicatie biedt een multimediale ervaring door de QR-codes en vele verwijzingen naar video’s en verdiepingen. De digitale leeromgeving MyLab biedt een groot aanbod aan extra studie- en lesmateriaal. Naast extra cases, toets- en discussievragen en workshopmateriaal kunnen studenten hier een extra hoofdstuk, video's en een begrippentrainer vinden.

Specificaties

ISBN13:9789043037013
Trefwoorden:marketing, leiderschap, merkenmanagement, vertrouwen, strategische marketing, merken, psychologie, duurzaamheid, brand, branding, marketingmanagement, neurowetenschap, merkleiderschap, merk
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:670
Uitgever:Pearson Education NL
Druk:5
Verschijningsdatum:27-5-2022
Hoofdrubriek:Strategisch management, Marketing, Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (4)

Zonder mens geen merk
Bert Peene | 7 september 2015
Jean-Noël Kapferer is ongetwijfeld ’s wereld bekendste merkprofessor. Zijn Strategic Brand Management waarvan de eerste editie in 1994 verscheen, geldt nog steeds als internationaal standaardwerk en is dus een must read voor iedere professional die merkmanagement als zijn specialisme beschouwt.
Lees verder
Strategisch merkenmanagement
Martin van der Sluis | 24 mei 2013
De belangrijkste conclusie trekt Keller al in de proloog van 'Strategisch merkenmanagement': branding is geen raketwetenschap. Dus zelfs als je alle richtlijnen uit dit veelomvattende boek volgt, is succes niet per definitie verzekerd. Immers: naast wetenschappelijke principes bestaat er ook nog zoiets als creativiteit. Branding als wetenschap en als kunst dus.
Lees verder
Strategisch merkenmanagement
Berd Warmelts RM | 26 januari 2011
De internationaal gevestigde merkbijbel die nu in het Nederlands beschikbaar is. Zo noemen de bewerkers de derde editie van 'Strategisch merkenmanagement' van Kevin Lane Keller. Aan de hand van het Customer-Based Brand Equity-model (CBBE) komen alle belangrijke kwesties bij het plannen, implementeren en evalueren van merkstrategieën aan bod. Het is een uitgebreid en goed leesbaar naslagwerk voor managers, professionals en studenten die meer willen weten over merkenmanagement. Met als meerwaarde dat er naast de B2C-markt aandacht is voor B2B-praktijkcases.
Lees verder
Nederlandse Keller prikkelt de zintuigen
Bert Peene | 12 november 2010
Kevin Lane Keller is de grondlegger van de customer based approach. Zijn magnum opus, Strategic Brand Management, is bewerkt voor de Nederlandse markt. Het boek, met de titel Strategisch merkenmanagement, heeft de ambitie het gedachtegoed van Keller toegankelijk te maken voor het hoger onderwijs.
Lees verder

Over Kevin Lane Keller

Kevin Lane Keller is hoogleraar Marketing aan de Tuck School of Business van het Dartmouth College. Hij heeft gestudeerd aan de universiteiten van Cornell, Carnegie-Mellon en Duke. Aan het Dartmouth college geeft hij les over marketingmanagement en strategisch merkenmanagement en geeft hij lezingen over dat onderwerp. Professor Keller is expert op het gebied van marketingstrategie en planning. Hij is vooral geïnteresseerd in theorieën en concepten die betrekking hebben op consumentengedrag en hoe marketingstrategieën kunnen worden verbeterd aan de hand van deze kennis. Momenteel verricht hij diverse onderzoeken naar strategieën om merkmeerwaarde op te bouwen, te meten en te beheren. Naast 'Strategisch merkenmanagement' is hij, vanaf de twaalfde editie, samen met Philip Kotler ook coauteur van de bestseller 'Marketingmanagement'.

Andere boeken door Kevin Lane Keller

Bekijk alle boeken

Over Erik Schoppen

Drs. H.S. (Erik) Schoppen (1968) is merkexpert, neurowetenschapper en gedragsonderzoeker, ontwerper en auteur. Hij doet onderzoek naar duurzame merkpositionering en (merk)vertrouwen en publiceert hierover. Zo is hij medeauteur van het standaardwerk Strategisch merkenmanagement en de bedenker van de Build Bridge Bond-methodiek voor duurzaam merkleiderschap. Hij doceert neuroscience, gedragspsychologie en brand & designmanagement aan de Hanzehogeschool Groningen, Rijksuniversiteit Groningen en diverse andere instituten. Hij behaalde in 1997 zijn masters in Advanced Studies in New Media aan de Hanzehogeschool Groningen met het 'privacy awareness project' GarbagePark waarmee hij, naast mensen bewust maken over online privacy, ook gedragsonderzoek op het world wide web kon doen. Hij bleek hiermee ver op de zaken vooruit te lopen, want anno nu actueler dan ooit. In 2003 is hij medeoprichter van merkadviesbureau Miazo. Hij gelooft in de kracht van duurzaam (merk)denken, ontwikkelde in 2010 de visie 'Happy Energy = Happy Planet = Happy Future' en ontwierp het eerste universele symbool voor duurzame en positieve energie - om hiermee een snellere bewustwording te bewerkstelligen. Is in 2011 medeoprichter van Happy Energy, een beweging die streeft naar een positieve duurzame samenleving. Op dit moment doet hij promotieonderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen naar duurzaamheidsvertrouwen, merkvertrouwen en duurzame gedragsverandering (behavioral & social neuroscience) en pro-sociaal cosumentengedrag. In 2015 ontving hij uit handen van Jet Bussemaker, minister van OCW, een NWO-beurs voor zijn onderzoek en is hij initiator van onderzoeksplatform WorldBrainWave.com - Social Neuroscience for a Sustainable Future (hersenonderzoek voor een betere wereld). Naast zijn neurowetenschappelijk onderzoek, docent- en merkadviseurschap is hij een veelgevraagd spreker over toekomstbestendig merkbeleid, de werking van ons brein, positieve psychologie en duurzaam merkvertrouwen, geluk en gedrag. In zijn lezingen geeft hij zijn visie op de connectie tussen duurzaam leven en positief denken, en de steeds belangrijkere rol van pro-sociaal en duurzaam merkleiderschap in de toekomstgerichte circulaire economie. Hij is getrouwd met Nathalie en heeft twee kinderen (Amelie en Dominique).

Andere boeken door Erik Schoppen

Bekijk alle boeken

Over Ruud Heijenga

Ruud Heijenga (1963) studeerde in 1985 af in Bedrijfskunde- Textieltechniek aan de voormalige Hogere Textielschool in Enschede. Na een start in de reclamewereld als account manager bij het Enschedese bureau Interpublica leerde Ruud als hoofd Reclame en Visual Merchandising het retailvak bij de grootwinkelbedrijven in mode Duthler en Hout-Brox. In 1997 volgde een overstap naar de retail consultancy bij Detavisie van Euretco NV in Breda. Binnen het multidisciplinair samenwerken met ondernemers, organisatiedeskundigen, architecten en marketeers vervulde Ruud als Visual Marketeer de regisserende functie tussen het vaststellen van de strategische koers en de feitelijke realisatie van vernieuwing in retail formules. Het werkterrein heeft zich sindsdien geconcentreerd en uitgebreid naar meerdere branches voor innoverende merken op het gebied van merkidentiteit, merkdesign, organisatie- en merkontwikkeling (onder andere voor de ANWB, Auping, Bruynzeel Keukens, Eneco, Jaguar Clothing, Jumbo supermarkten, Mexx Home, Right to Play, Toyota, Trendhopper en tal van industriële merkorganisaties en duurzaamheid initiatieven. In 2000 zijn de beproefde werkmethodieken in praktijk gebracht als Fusionmarketing bij het branddesignbureau Crossmarks in Den Bosch. In 2007 is hij gestart met Brandfriend als inspirator, trainer en consultant voor tal van (merk)organisaties. Voor designbureaus en consultaties treedt Ruud regelmatig in de rol als de externe/interne merkstrateeg. Hij is samen met Erik Schoppen en prof Kevin Lane Keller auteur van deze vierde editie van het boek Strategisch Merkenmanagement. Sinds 1998 actief in het marketing- en communicatie onderwijs, als gecommitteerde werkzaam geweest voor het Amsterdam Fashion Instituut (Amfi) in Amsterdam en als docent voor de SRM. Sinds 2003 als docent en afstudeerbegeleider verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, thans gastdocent. Gedoceerd op de Executive Master of Marketing van Tias Nimbas in Tilburg. Internationaal werkzaam als Insights practitioner en verbonden met de op C.G Jung gebaseerde Insights Discovery organisatie in Schotland en Lumina Learning in Engeland.

Andere boeken door Ruud Heijenga

Bekijk alle boeken

Over Vanitha Swaminathan

Vanitha Swaminathan is Thomas Marshall-hoogleraar Marketing aan de Katz Graduate School of Business, University of Pittsburgh. Zij is directeur van het Katz Center voor Branding. Haar onderzoek richt zich op merkstrategieën en de voorwaarden die relaties voor consumentenmerken bevorderen, waaronder co-branding, merkuitbreidingen en marketing-allianties. Dit om de klantloyaliteit te versterken en om de prestaties te versterken. Professor Swaminathan heeft gepubliceerd in toonaangevende marketing- en management journals, waaronder Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Journal of Consumer Research, Marketing Science en Strategic Management Journal. Ze heeft samengewerkt met bedrijven als Hershey, Kraft Heinz, Starkist, AC Nielsen, Glaxosmithkline en Procter & Gamble op marketing- en branding consulting-projecten. Professor Swaminathan diende eerder als president van de Academische Raad van American Marketing Association.

Andere boeken door Vanitha Swaminathan

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Deel 1 Brand Value Creation
1 Het merk en haar waarde in de tijd
2 Het merkmeerwaardekompas
3 De essentie van merkwaarde en merkmeerwaarde
4 Merkpsychologie, -loyaliteit & -vertrouwen

Deel 2 Brand Equity Management
5 Economische & mentale merkmeerwaarde
6 De mentale waarde van een merk verklaard vanuit het CBBE model
7 Merkstrategieën opstellen & merkwaardeketen
8 Merkpositionering & architectuur

Deel 3 Brand Design Management
9 Het vormgeven en bouwen van merken
10 Fysieke en mentale identiteit
11 Merkontwerpmanagement & merkcommunicatie
12 Bronnen van merkmeerwaarde doorgronden en meten

Deel 4 Brand Relation Management
13 Merkemoties, -beleving, -attitudes
14 Digitale merk & marketing ecosystemen
15 Customer journeys ontwikkelen en meten
16 Merkvertrouwensrelaties bouwen

Deel 5 Brand Reputation Management
17 Merkreputatie & merkimpact
18 Duurzaam merkbeleid & CSR
19 Kern- en merkwaarden beheren
20 Het merk als bouwsteen in de organisatie
21 Geografisch merkbeheer & placebranding (beschikbaar op MyLab)

Aanbevolen live events...

vrijdag 03-06-2022

Samen veranderen 2022

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 29,95
  • De strategie van de Kreeft
    Yousri Mandour
    De strategie van de Kreeft
    € 29,99
  • Check je bedrijfsvoering
    Mark Huijben
    Check je bedrijfsvoering
    € 24,90
  • Hét managementboek voor Digitale Transformatie
    Sander Jansen
    Hét managementboek voor Digitale Transformatie
    € 29,95
  • Scaling up - De groeiformule
    Verne Harnish
    Scaling up - De groeiformule
    € 24,99
  • De onbevreesde organisatie
    Amy Edmondson
    De onbevreesde organisatie
    € 22,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)

        Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)
        Kevin Lane Keller , Erik Schoppen , Ruud Heijenga , Vanitha Swaminathan
        /