Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Mens en maatschappij Imaginative Communities
Imaginative Communities
Robert Govers

Dr. Robert Govers is onafhankelijk adviseur, auteur, onderzoeker en spreker. Robert besteedt al twintig jaar van zijn carrière aan onderzoek en advies met betrekking tot de reputatie van steden, regio’s en landen. Tussen 1999 en 2012 als wetenschapper, onder andere aan de Katholieke Universiteit Leuven.

Meer over Robert Govers
Robert Govers

Imaginative Communities

Admired cities, regions and countries

Gebonden Engels 2018 1e druk 9789082826500
Verkooppositie 2265Hoogste positie: 2265
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen
47,28
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Americans are loud. Amsterdam equals sex, drugs, and rock & roll. Mexicans are lazy and Germans are boring, but punctual. Paris is romantic, Wuhan infectious, Ukrainians heroic, and New Zealand untouched.

This is the way people around the world think about cities, regions and countries and the communities that live there; through cliches and stereotypes. It can be frustrating and hindering trade, diplomacy, investment, tourism, or talent attraction. Many believe that such image problems can be resolved with advertising campaigns, but the classic tourism promotion model is broken and insufficient.

This book explains what works and what doesn’t when it comes to improving the reputation of cities, regions, and countries. It does so without the use of jargon and with reference to numerous case-studies. The book primarily aims to inspire readers and offer them a broad overview of an issue in modern society that is of interest and relevance to all of us: the reputation of our communities.

Trefwoorden

citymarketing   reputatiemanagement   place branding   identiteit   stereotypen   gemeenschapsontwikkeling   samenleving   marketing   communicatie   globalisering   beeldvorming   strategie   toerisme   social media   cultuur   creativiteit   media   stedelijke ontwikkeling   publieke diplomatie   waarden   imagineering   samenwerking   authenticiteit   talent aantrekking   ervaringen   investering   imago   internationale betrekkingen   storytelling   innovatie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789082826500
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:158
Uitgever:Reputo Press
Druk:1
Verschijningsdatum:26-2-2018
Hoofdrubriek:Mens en maatschappij

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over Robert Govers

Dr. Robert Govers is onafhankelijk adviseur, auteur, onderzoeker en spreker. Robert besteedt al twintig jaar van zijn carrière aan onderzoek en advies met betrekking tot de reputatie van steden, regio’s en landen. Tussen 1999 en 2012 als wetenschapper, onder andere aan de Katholieke Universiteit Leuven. Daarna als zelfstandig ondernemer-adviseur, gast-professor, redacteur van het wetenschappelijk tijdschrift Place Branding and Public Diplomacy en voorzitter van de International Place Branding Association. Robert heeft adviestrajecten begeleid voor verschillende overheden zoals van de Verenigde Arabische Emiraten, Kazakstan, Nederland, Luxemburg, Den Haag, Stad Gent, Qatar, Provincie Limburg (NL), Provincie Zeeland, Provincie Fryslân en Maastricht. Hij is tevens Managing Research Partner van de Good Country Index en heeft ruime ervaring met imagometing zoals bijvoorbeeld in de Nation Brands Index en City Brands Index. Robert heeft inmiddels vijf boeken uitgebracht op het onderwerp “place branding”. Zijn laatste boek, daterend van september 2018, is getiteld Imaginative Communities: Admired cities, regions and countries. Robert doceert “place branding” in Beijing, Hyderabad, London, Milaan en Turijn en heeft keynote voordrachten gegeven voor de Club of Venice, European Cities Marketing, European Travel Commission, de Tel Aviv Cities Summit, Association Internationale des Palais de Congres (AIPC), en op vele andere congressen en conferenties.

Andere boeken door Robert Govers

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

CHAPTER 1 HOW WE APPRECIATE HERE AND THERE 9
Communities with imagination are beacons of hope in a ruthless, competitive and globalised world in which identities seem lost 10
1.1 Why we got lost 12
1.2 How we can regain control 14
1.3 What imaginative communities? 17

CHAPTER 2 WHO WE ARE: IMAGINED COMMUNITIES 21
Admiration is attained by those communities that have a strong sense of belonging, virtue and achievement. 22
2.1 Our pride 24
2.2 Our shared identity 29
2.3 Our shared values 38

CHAPTER 3 HOW WE FIGHT BOREDOM: COMMUNITY IMAGINATION 43
Imagination is its own form of courage and communities need lots of it in order to stand out. 44
3.1 How we use our imagination 46
3.2 How we use real and virtual 49
3.3 How we match values 51

CHAPTER 4 HOW WE BECOME ADMIRED: IMAGINATIVE COMMUNITIES 57
Admired communities create amazing imaginative stuff that is uniquely befitting, built on collaboration and engagement. 58
4.1 How we construct 60
4.2 How we communicate 65
4.3 How we collaborate 67

CHAPTER 5 WHAT THEY THINK: IMAGINARY COMMUNITIES 75
Admiration is only attained by those communities that are able to break down barriers of awareness, stereotypes and clichés. 76
5.1 How they imagine 78
5.2 How they learn and perceive 81
5.3 How we assess our reputation 85

CHAPTER 6 WHAT THEY CONVEY: IMAGED COMMUNITIES 93
Admiration is attained by those communities that set the news and broadcasting agenda and create content that audiences share in social media. 94
6.1 What they absorb 96
6.2 What they share 98
6.3 How we assess our exposure 101

CHAPTER 7 WHAT THEY EXPERIENCE: COMMUNITY IMAGINEERING 111
Communities can engineer imaginative experiences to appeal to audiences’ dreams; the stuff that people talk about. 112
7.1 How they experience 114
7.2 How they enjoy (flow) 116
7.3 How we enchant 119

CHAPTER 8 HOW WE RISE: ENLIGHTENED COMMUNITIES 125
Admired communities operate in the landscape of culture and social engagement, not just economics and power. 126
8.1 How we de-market 128
8.2 How we re-brand 131
8.3 What we are accountable for 134

ENDNOTES 139
INDEX 143

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Omdenken levensvragen
    Berthold Gunster
    Omdenken levensvragen
    € 16,99
  • Dwars door de orde
    Arre Zuurmond
    Dwars door de orde
    € 17,95
  • Eigen planeet eerst
    Roxane van Iperen
    Eigen planeet eerst
    € 20,99
  • Het ZINnigste boek dat je ooit zult lezen
    Ben Kuiken
    Het ZINnigste boek dat je ooit zult lezen
    € 24,42
  • Ecoliberalisme
    Kees Klomp
    Ecoliberalisme
    € 22,99
  • AI voor iedereen
    Erdinç Saçan
    AI voor iedereen
    € 34,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Imaginative Communities

        Imaginative Communities
        Robert Govers
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Imaginative Communities

        Verwijder uw beoordeling