Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Generatie Z - En de Vierde (Industriële) Revolutie

Eye-opener: Wat gaat er gebeuren vanaf 2025?

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789461562241
10
Voormalig #2Totaal 2 dagen
Verkooppositie 99999992 dagen in de top 2
Direct te downloaden

Samenvatting

TIK, TIK, TIK, TIK... verlies geen tijd!

Voor je het weet is het zover. Ben je er klaar voor? Je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken'. Generatie Z is nu aan het opgroeien en vanaf 2025 zal ze de maatschappij overnemen. Hoe denken deze jongeren over de wereld? Over politiek en (af)leren? Over de Vierde Industriële Revolutie?

Jos Ahlers en René Boender beschrijven in dit spraakmakende en uiterst leesbare boek de opkomst van deze onstuitbare netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan een serie voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie sociale media geen ontdekking zijn, maar noodzaak. Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Dit boek is onmisbaar voor iedereen die Generatie Z wil leren kennen. Motiveren lukt niet meer, maar inspireren des te meer. Op naar een leukere wereld!

Specificaties

ISBN13:9789461562241
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:232
Druk:1
Verschijningsdatum:25-3-2016

Expertrecensies (2)

Renze Klamer | 25 oktober 2016
Toen ik voor het eerst werd geconfronteerd met ‘generaties’, als begrip voor opvolgende leeftijdsgroepen moest ik er wel even aan wennen. Er worden immers iedere seconde nieuwe mensen geboren en er overlijden ieder moment mensen. Om dan een contingent bij elkaar te nemen en dan te zeggen dat ze een generatie vormen is op z’n minst discutabel.Lees verder
Bert Thiel | 1 maart 2012
Begin van het college. Van de dertig studenten voor me zijn er vijf niét bezig met hun telefoon: die starten juist hun laptop op. De moderne jeugd, denk ik. Wat hen beweegt en wat ze vinden van het leven, politiek, marketing, seks, moraal en dood staat te lezen in 'Generatie Z' van Jos Ahlers en René Boender.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
26 stemmen
23
2
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (9)

interview
René Boender: ‘Wie nu afhaakt, haakt nooit meer aan!’
Ger Post 20 mei 2016 Jos Ahlers en René Boender schreven een update van Generatie Z – En de Vierde (Industriële) Revolutie. Het was immers alweer 3,5 jaar geleden dat de eerste versie uitkwam, in de huidige tijd een lichtjaar geleden. ‘De antwoorden van een Generatie Z’er zijn meer waard dan die van een MBA’er.’
nieuws
Generatie Z: jong en ervaren
Bertrand Weegenaar 26 april 2016 Met nog geen 21 jaar zijn de leden van Generatie Z structureel anders dan hun voorgangers, Generatie Y. Uitvoerig en baanbrekend beschreven in Generatie Einstein 3.0. Auteurs Jos Ahlers en René Boender geven hun boek Generatie Z de ondertitel ‘En de Vierde (Industriële) Revolutie’. Deze groep mensen, opgegroeid met wifi, internet, sociale media, smartphones en tablets acteren per definitie in een mondiale wereld. Boender is ook auteur van Cool is Hot: Braincandies, en dit boek oogt ook als een aflevering in de serie ‘braincandies’. Speciaal voor marketeers.
preview
Preview - Generatie Z - En de Vierde (Industriële) Revolutie
René Boender 11 april 2016 Generatie Z is nu aan het opgroeien en vanaf 2025 zal ze de maatschappij overnemen. Je kunt nu alles vooraf bezien en dat is beter dan 'achteraf bekeken' staat te lezen om de omslag van Generatie Z. Dat geldt ook voor het boek zelf, vandaar deze preview.
geboekstaafd
De top 3 van Jos Ahlers
Nienke van Oeveren 2 januari 2013 Jos Ahlers is Senior Strateeg bij het Amsterdamse reclamebureau N=5. Hij is eerst jarenlang verbonden geweest aan grote internationale communicatiebureaus. Daarna was hij werkzaam als onafhankelijk adviseur voor bedrijven, instellingen en overheid. In zijn top 3 Marty Neumeier, Bob Garfield en René C. W. Boender.
podcast
Jos Ahlers over generatie Z
Pierre de Winter 3 april 2012 Generatie Z komt de arbeidsmarkt op. Jos Ahlers en René Boender deden onderzoek naar deze generatie en spraken voor hun boek Generatie Z veel jongeren. Ahlers vertelt over de impact van deze generatie op organisaties. ‘Ze zijn veel meer netwerkerig.’ Ook voorspelt hij dat conflicten over naties en etniciteit zullen verdwijnen.
nieuws
René Boender bij BNR
Justin van Lopik 10 februari 2012 De mediatrein van brain-agent, brandbooster, innovatiefuturist en trendteller René Boender dendert voort. Deze week was hij te gast bij BNR. Hij spreekt over de rel rond de Willem Arondeus-lezing, die hij afzegde na bedreigingen, maar ook over zijn ‘jongste’ boek ‘Generatie Z’. U vindt het interview op http://www.bnr.nl/programma/bnrpaulvanliempt/656664-1202/generatie-z-is-oplossingsgericht
nieuws
Boender zegt Arondeuslezing af
Pierre Pieterse 13 januari 2012 René Boender ziet af van de Willem Arondéuslezing. Naar eigen zeggen heeft hij ‘geen zin om in een politiek wespennest terecht te komen’. Dat wespennest dreigde te ontstaan na kritiek vanuit de PVV. Hero Brinkman twitterde: ‘Deze klimaatgoeroe vraagt rond 6500 euro voor lezing van half uurtje. Compleet over de top. Graaier!’ Ook zou Boender zijn gebeld door een ‘anonymus’ die wist dat ‘de provincie er maar liefst 28.000 euro met deze onzin door zou blazen’. Volgens Boender is dat onzin. (bron: De Pers)
nieuws
Keihard op weg naar de eerste plaats
Hans van der Klis 16 december 2011 Ze zijn met hun boek Generatie Z keihard op weg naar de eerste plaats in de lijst met bestverkochte managementboeken: ‘brain agent’ René Boender en marketingstrateeg Jos Ahlers. Tijdens een miniseminar annex kerstborrel voor de oude werkgever van Ahlers, BeyenMeyer, hielden ze hun boek over hoe de wereld er na 2020 uit zal zien ietwat verlaat ten doop.
interview
René Boender en Jos Ahlers beschrijven Generatie Z
Annegreet van Bergen 1 november 2011 Als hij binnenkomt, is meteen alle aandacht op hem gericht. Mensen als magneten kom je wel vaker tegen, maar meestal zijn zij in tweede instantie niet erg sympathiek. Bij René Boender ligt dat anders.
Alle interviews en artikelen (9)

Over Jos Ahlers

Dr. Jos Ahlers (1963) begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie tot Doctor in de Psychologie maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Inmiddels werkt hij als schrijver, spreker en zelfstandig adviseur. Met zijn bedrijf TheLabs richt hij zich op de ontwikkeling van nieuwe vormen van samenwerking binnen netwerken.

Andere boeken door Jos Ahlers

Over René Boender

René C.W. Boender (1958) geeft ruim 20 jaar keynotes over de hele wereld (in meer dan 50 landen) over o.a. Gen Z en hij geeft energieke gastcolleges die als eye openers worden ervaren. Hij doet dit vanuit het KISS-principe: Keep It Smart & Simple! In maart 2011 publiceerde hij 'Great to Cool; Braincandies met een bite', een onvervalste bestseller. Over de 3”12” E wet, het nieuwe ROI en zakendoen op weg naar Business Happiness. In 2013 volgde het even succesvolle ‘Cool is Hot; Ambitieuze Braincandies met een missie!’, waarin de volgende stap naar zakelijk geluk en doortastend leiderschap wordt gemaakt. Samen met Jos schreef hij 'Generatie Z, de 'eye-opener' en 'Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie'.

Andere boeken door René Boender

Inhoudsopgave

Wat je moet weten voordat je gaat lezen

Hallo piramide-bouwers, de netwerkers nemen het over
Het internet als primaire levensbehoefte
Het internet raakt zo vervuild dat het als informatiebron irrelevant wordt
Online reputatie is belangrijker dan online zichtbaarheid
Wel delen maar geen offers brengen
Generatie Z kiest voor zichzelf, dus generatie Zelf
Generatie Z is optimistisch, ook al is dat rationeel niet altijd te verklaren
Generatie Z kiest graag zelfstandig voor hetzelfde
Generatie Z weet dat ze het nooit meer allemaal zullen weten
Leren moet (en kan) weer leuk worden
Privacy is optioneel
Van beroepskeuze naar beroepsdwang
Generatie Z woont in Europa en de wereld
Albert Szent-Gyorgyi
.Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody
else has thought..
Z komt er aan, letterlijk
Het gezin is een netwerk
De gezondste en dikste generatie ooit
eHealth: gezond dankzij je netwerk
Z’ers horen de kookwekker afgaan
Generatie Z is niet gek
Geld krijgt weer waarde
Flex-generatie Z kiest eerst een plek om te leven, daarna volgt de baan
Werk is privé, privé is werk
Statussymbolen worden ontastbaar
Generatie Z zit voortdurend aan het bureau van de baas
Bedrijven moeten ‘brandschoon’ zijn
Een generatie van stroomjunkies
Generatie Z is haar eigen ICT-specialist
Generatie Z stemt op een netwerkpartij
Van de straat naar de digitale snelweg
De premier is de webmaster
Een koning is belangrijk, maar ook níet belangrijk
Nieuws is waardeloos en sneller dan ooit
Het web is hun fietsenhok
De seksuele revolutie is voltooid
Seks verliest zijn macht
De toekomst wordt uniseks
De norm voor ‘uit de kast komen’ is dat je het zo snel mogelijk kan vertellen
Uitgaan moet een belevenis zijn
De horeca gaat vergaand digitaliseren
Sport als bron van inspiratie
Iedereen speelt games
Generatie Z gaat gamen voor een baan
Generatie Z gelooft wat ze zelf wil
Atheïsme wordt cool
Hoe radicaal is Z?
Doodgaan is geen schande
Wel TV kijken, maar steeds minder via TV
In de winkel koopt Generatie Z het liefst inspiratie
Reizen is beleven
Wat merken marketeers ervan?
Generatie Z wil weer verleid worden
Generatie Z eist entertainment.
De mislukking van 3D
Verbeter de wereld, consumeer voor jezelf
Babyboomers beware
De zwarte kant van sociale media
FoMO or no FoMO?
Generatie Z: over vertrouwen voortgang en stupiditeit!
Wat nu? Wat kunnen we gaan doen…?

Bronnen

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Generatie Z - En de Vierde (Industriële) Revolutie