Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management KPI's die wél werken
KPI's die wél werken
KPI's die wél werken
Peter Geelen Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management® methode. Deed jarenlang Performance Management voor Philips en werkte onder andere met en voor de heren Boonstra, Hommen en Kleisterlee. Meer over Peter Geelen
Peter Geelen: ‘KPI’s zijn geen doel op zich’ Ronald Buitenhuis 8 june 2016 KPI’s worden veel te vaak gekoppeld aan het organigram in plaats van dat ze in relatie tot elkaar staan. ‘En dan verworden ze tot een orkest dat niet harmonieus samenspeelt’, stelt Peter Geelen in zijn boek KPI’s die wél werken. Lees het volledige artikel
Peter Geelen

KPI's die wél werken

Gebonden Nederlands 2016 9789462761001
23 beoordelingen
10
Voormalig #3Totaal 35 dagen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 239875 dagen in de top 100
Paperback | EN € 25,95 Gebonden | Nederlands € 29,50
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
29,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie-indicatoren kunnen helpen

De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI's leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet.

In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI's opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u 'knoppen' krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.

Aanbevelingen
‘De missie van de schrijver is om organisaties beter te laten presteren. Dezelfde ambitie is ook altijd de drijfveer voor mijn werk geweest. Na het lezen van dit boek ben ik er zeker van dat deze frisse aanpak bijdraagt aan beter presterende organisaties. De introductie van KPI programma's kan echter volledig de mist in gaan en daar ben ik zelf - door schade en schande - achter gekomen. De klantketens - zoals beschreven in het boek - zijn een belangrijke en interessante manier om naar de business processen te kijken. Bovendien is dat een goede manier om duidelijk te maken dat voor een succesvol bedrijf, een goede samenwerking van alle afdelingen cruciaal is. Daarom geloof ik ook ten zeerste in op klantketens gebaseerde proces-KPI's in plaats van afdelingsgerichte KPI's. Alleen op die manier kan de juiste klant- en mensgerichte spirit behouden blijven. Hoe eenvoudig ook uiteengezet in dit boek: onderschat deze wezenlijke veranderingen niet. De positieve effecten op uw prestaties kunnen significant zijn. Ik wil u dan ook aanmoedigen om hiermee aan de slag te gaan.’ - Maiko van der Meer, CEO Marine Harvest Consumer Products

‘Prettig en belangrijk leesvoer voor iedereen die niet verstrikt wil raken in de waan van de dag en de klant niet uit het oog wil verliezen!’ - Rob Scholte, voormalig RvB en directielid bij Metro, Goodyear, Nestlé en Unilever.

‘Ik heb dit boek in een adem uitgelezen. Een aanrader voor iedere bestuurder die niet alleen ambitie op het papier wil doen landen. U wordt stap voor stap bij de hand genomen hoe de organisatie samen met teams kan werken aan echte verbetering.’ - Leonard Geluk, voorzitter College van Bestuur Haagse Hogeschool

‘Wij werken sinds 2010 op basis van iPM en hebben zeer aanzienlijke resultaatverbeteringen gerealiseerd op faalkosten en doorlooptijden. Ook de klanttevredenheid sterk toegenomen!’ - Piet van Loenhout, algemeen directeur Berkvens Deursystemen.

Specificaties

ISBN13:9789462761001
Trefwoorden:prestatie-indicatoren, basisbibliotheek, samenwerken, prestatie, KPI (Key Performance Indicators)
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:167
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:13-7-2018
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (2)

KPI’s die wel werken
Kevin Huizer | 31 oktober 2016
Wie de prestaties van een onderneming wil meten, kan dat bijna niet anders dan via KPI's: Kritische Prestatie Indicatoren. Een gekwantificeerde set van indicatoren, die voornamelijk bedoeld zijn om de uitvoering van de organisatiestrategie te volgen en waar nodig bij te sturen.Lees verder
KPI's die wel werken
Peter Streefkerk | 28 juni 2016
Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) kom je overal tegen in bedrijven en organisaties. Toch blijken ze in de praktijk vaak niet of niet goed te werken. In KPI’s die wél werken legt Peter Geelen uit waarom mensen die met KPI’s aan de slag gaan onbewust barrières opwerpen voor de uitvoering van de strategie van hun bedrijf of organisatie.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
23 stemmen
19
1
0
1
2
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Peter Geelen: ‘KPI’s zijn geen doel op zich’
Ronald Buitenhuis 8 juni 2016 KPI’s worden veel te vaak gekoppeld aan het organigram in plaats van dat ze in relatie tot elkaar staan. ‘En dan verworden ze tot een orkest dat niet harmonieus samenspeelt’, stelt Peter Geelen in zijn boek KPI’s die wél werken. ‘Ik denk dat nog geen twee procent van de bedrijven KPI’s wel juist inzet.’
Artikel lezen
preview
Preview - KPI's die wel werken
Peter Geelen 23 maart 2016 Het gebruik van Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) door organisaties leidt dikwijls tot blijvende schade. Het middel is vaak erger dan de kwaal. Terwijl KPI's juist een zeer positief effect zouden kunnen hebben, zegt Peter Geelen, auteur van KPI's die wel werken. Een preview.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Peter Geelen

Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management® methode. Deed jarenlang Performance Management voor Philips en werkte onder andere met en voor de heren Boonstra, Hommen en Kleisterlee. Wilde koste wat kost het eilanddenken bij organisaties doorbreken. Bedacht iPM en perfectioneerde dit in de laatste 12 jaar tot een succesvolle methode en onderneming iPM Partners. Is auteur van meerdere boeken en vele publicaties over Performance Management. Gastdocent op de universiteit van Maastricht. Een veelgevraagd spreker en sparring partner voor bedrijfstop en managementteams. Het gaat hem nog altijd om de resultaten van klanten.

Andere boeken door Peter Geelen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Maak geen valse start met uw KPI-programma
2. De waan van de dag regeert
3. Mag het ook iets minder?
4. Een lijstje KPI’s heeft geen zin
5. Denk in klantketens en voorkom ‘eilanddenken’
6. Is planning & control nog van deze tijd?
7. Kolossaal prestatie infarct
8. De algemeen directeur grijpt in

# Doorbreek de vijf valkuilen van de traditionele KPI-structuur

9. Aan de slag met droom en doel (het ‘waarom en wat’)
10. Aan de slag met klantketens (het ‘hoe’)
11. Klantwaarden en interne waarden
12. Koppel proces-KPI’s aan resultaat-KPI’s
13. Doorzie uw proces voordat u de overige proces-KPI’s definieert
14. Door KPI-bomen het bos weer zien
15. KPI-knoppen waar u echt aan kunt draaien
16. De juiste grafiek beïnvloedt gedrag
17. Halen versus brengen
18. Wie stuurt waar op?
19. Het prestatiegesprek kan starten
20. De waan van de dag regeert niet meer?

Bijlage: organogram ehomes
Over de auteur

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Big data aan het werk
    Thomas Davenport
    Big data aan het werk
    € 26,50
  • Navigeren met KPI-Dashboards
    Eldert de Jager
    Navigeren met KPI-Dashboards
    € 55,95
  • Management control - Dynamisch balanceren tussen basis op orde en innovatie
    Maurice Franssen
    Management control - Dynamisch balanceren tussen basis op orde en innovatie
    € 35,95
  • Management in Singularity
    Tjeu Blommaert
    Management in Singularity
    € 24,50
  • KPI - het Financial Times handboek
    Bernard Marr
    KPI - het Financial Times handboek
    € 24,99
  • De wendbare organisatie
    Leo Kerklaan
    De wendbare organisatie
    € 37,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        KPI's die wél werken

        KPI's die wél werken
        Peter Geelen
        /