Jo De Poorter werkt 25 jaar als presentator en journalist in de Belgische en Nederlandse media.
Meer over Jo De PoorterDe Wegen van De Witte
Over bedrijven bouwen, een stadion en een topclub
Gebonden Nederlands 2024 1e druk 9789463835657Samenvatting
‘Le temps fera les choses’, de lijfspreuk van topondernemer Ivan De Witte, verklaart maar voor een deel de reden van zijn niet aflatende succes. De uitdrukking zou beter klinken: ‘Ivan fera les choses’, want de optelsom bestaat uit De Witte + tijd + lef + een onverklaarbaar gevoel voor zakendoen. Daar gaat dit boek over, dat onverklaarbare verklaren. Hoe hij het doet en wat anderen eraan kunnen hebben, wat die ook willen: een onderneming uitbouwen, een voetbalclub redden, een stadion uit de grond stampen en misschien ook nog eens kampioen worden.
De Poorter ontdekt dat de sleutel te maken heeft met weloverwogen timing, messcherp inzicht en subtiele tactiek. Voor het eerst in zijn carrière verleent De Witte een inkijk in die afgewogen formule van denken, durven en doen.
Jo De Poorter schrijft biografieën en businessboeken. Dit is zijn eerste combinatie van de twee. Zijn koninklijke levensverhalen over Elizabeth II en Mathilde werden bestsellers. Ook zijn managementboeken over communicatie, organisatie en excellentie kregen in de pers vijfsterren-quoteringen. In zijn adviespraktijk werkt hij met leiders van Bel-20-bedrijven, multinationals en mediaorganisaties. Dit boek over de ‘koning voetbal die vorstelijke resultaten voorlegt’ noemt De Poorter ‘een masterclass in ondernemerschap’.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
De weg van het leiderschap
De weg van het geduld
De weg van de volharding
De weg van het resultaat
De weg van de timing
De weg van de moed
De weg van de visie
De weg van de precisie
De weg van de dankbaarheid
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan