Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Kwaliteitszorg voor non-profitorganisaties

Met succes overleven in een concurrerende markt

Paperback Nederlands 2010 9789059315808
Verkooppositie 2672Hoogste positie: 165
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Kwaliteitszorg heeft de afgelopen jaren een steeds belangrijker plek gekregen binnen de instellingen voor educatie, zorg en welzijn. Steeds meer organisaties zijn overtuigd van het nut en de betekenisvan kwaliteitszorg. Het maakt steeds meer onderdeel uit van de dagelijkse werkzaamheden binnen de instelling. Leidinggevenden en medewerkers zien dat kwaliteitszorg bijdraagt aan een kwalitatief hoogstaand aanbod en er voor zorgt dat instellingen met succes overleven.

Dit boek geeft antwoord op de vraag wat kwaliteitszorg is en hoe je dit binnen de organisatie met succes kunt opzetten. Centraal daarin staat de uitdaging om te werken aan concrete verbeteringen waarbij voortdurend de creativiteit van zoveel mogelijk medewerkers wordt benut. Zo wordt de dienstverlening geoptimaliseerd en de organisatie in al haar facetten verbeterd. Het boek biedt tal van concrete methodische handreikingen. Het accent ligt op de non-profitsector.

Het boek is geschreven voor (aankomend) functionarissen in dienstverlenende organisaties die op enigerlei wijze te maken hebben met kwaliteitszorg en kwaliteitsbeleid.

Specificaties

ISBN13:9789059315808
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:167
Uitgever:Boom
Druk:7
Verschijningsdatum:26-3-2013
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
Serie:PM reeks

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Cees van Zoest

Cees van Zoest studeerde sociologie aan de Rijksuniversiteit van Utrecht. Hij werkte als studierichtingleider en docent in het hbo. Daarnaast werkte hij in enkele organisaties op het terrein van zorg en welzijn en als kwaliteitsmanager binnen de Hogeschool Utrecht. Hij publiceerde eerder over kwaliteitszorg en strategische beleidsvoering voor non-profitorganisaties, over volwasseneneducatie en vrijwilligerswerk.

Andere boeken door Cees van Zoest

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1 De betekenis en het belang van kwaliteitszorg
2 Kwaliteitszorg, een visie en een model
3 Onderzoek naar klantentevredenheid
4 Werken aan medewerkerstevredenheid
5 Van het ontwikkelen naar het beheersen van kwaliteit
6 Het organiseren van kwaliteitszorg
7 Kwaliteit met succes ontwikkelen
8 Kwaliteitszorg, cultuurverandering en weerstanden
9 Kwaliteitszorg en communicatie
10 Kwaliteitszorg en projectmatig werken

Bijlage: Kwaliteit verbeteren doe je samen
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kwaliteitszorg voor non-profitorganisaties