Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Managers The Day After Tomorrow

Connect to many - Engage individuals

Paperback Nederlands 2018 9789082542288
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Technologie blijft de wereld continu transformeren. Om te blijven evolueren, moet je je als manager laten inspireren door de wereld. Je moet signalen durven lezen, je volledig richten op de behoeften van de klant, focussen op mogelijkheden en blijven experimenteren. Bovenal moet je je verbinden met een zo groot mogelijk publiek en tegelijkertijd het individu aanspreken, wil je de toekomst overleven.

Managers the day after tomorrow legt de vectoren bloot die deze veranderde wereld aansturen. De combinatie van inzichten uit onder andere de sociologie, evolutietheorie en psychologie leidt je voorbij alle hypes naar een nieuwe managementstijl. Dit boek is een houvast voor managers bij het einde van voorspelbaarheid.

Specificaties

ISBN13:9789082542288
Trefwoorden:strategie, innovatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:28-5-2018
ISSN:

Expertrecensies (1)

Managers The Day After Tomorrow - 'Kan managers aan het denken zetten'
Sjors van Leeuwen | 19 november 2018
De wereld verandert in rap tempo en dat heeft grote gevolgen voor organisaties. De toekomst is steeds minder voorspelbaar. Hoe kun je een organisatie opnieuw ontwerpen om duurzaam relevant te blijven? Daarover gaat het boek Managers The Day After Tomorrow van Rik Vera.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
2
0
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Rik Vera: ‘Ik wil de nieuwe digitale realiteit minder beangstigend maken’
Hans van der Klis 6 juni 2018 Het concept The day after tomorrow kennen we al van Peter Hinssen en Steven Van Belleghem (Customers the day after tomorrow). Hun netwerkpartner Rik Vera, CEO van nexxworks, heeft het schema nu toegepast op de vraag wat managers kunnen doen in de veranderende wereld, Managers The Day After Tomorrow. ‘De one-million-dollar question heb ik expres uit mijn boek gelaten.’

Over Rik Vera

Rik Vera is partner bij consultancybedrijf nexxworks. Hij is een veelgevraagd internationaal keynotespeaker en adviseur op het vlak van extreme klantgerichtheid, disruptie, sales en marketing. Hij is de auteur van The Guide to The Ecosystem Economy.

Andere boeken door Rik Vera

Inhoudsopgave

INLEIDING
BE ONE OR BE ZERO
METAFOOR
FAST FORWARD SLOW ARCHITECTURE

1. DISRUPTIE IS NORMAAL
Plots is het zover
Technology rules
Haaienvin
Meteoor van Chicxulub
Genetisch driften
Evolutie leren zien
In the beginning there is blockchain
Gekantelde wereld
Leren kijken in spiegelbeeld
Macht der gewoonte en tijd genoeg
Rode oceaan en blauwe oceaan
Auto-industrie
TREE-principe
In een wolk van lachgas
Adaptive cycle
Exponentiële curve
S-curves
There is more to it than Moore
Exponentieel is niet manageable
Close the gap
Exit het woord disruptie
Live long and prosper

2. VAN SAMENLEVING 1.0 TOT 5.0
Iedereen is een digital citizen
De klant zet zichzelf centraal
De vertrouwde een-op-een
Een-op-∞
∞-op-een
∞-op-∞
Nieuwe een-op-een
CIA-model
c2MxEi
Wat met B2B?

3. HOOKED EMPOWERED CUSTOMER
Connected
Urban
Self-centered
Tribal
On demand
Mindful(l)
Ethical
Radical

4. JEZELF IN DE TOEKOMST DENKEN
Reverse thinking
Toekomstdenken
The Martian
Strategie voor de Day After Tomorrow
De 30/3-regel
Balans tussen vloeibaar en bevroren
Cirkelmodel
Piratenmodel

5HET NIEUWE BUSINESSMODEL
Starten bij de klant
Klant wijst de weg
Begin eens met een dwaas idee
Starten in de rode oceaan
Verdien er geen geld mee
Laat mensen nieuwe dingen doen
Connect to many, engage individuals
Huiswerk

BIBLIOGRAFIE
EINDNOTEN

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Managers The Day After Tomorrow