Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Van hoofdkantoor naar hartszaak

Gebonden Nederlands 2022 9789462157484
Verkooppositie 1911Hoogste positie: 667
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Dit boek gaat in op wat waarden zijn (sociaal, organisatorisch, economisch) en hoe ze werken, in het algemeen en specifiek voor je organisatie. Hoe vertalen waarden zich naar mensen (normen, deugden, ethiek) en wat breng je als organisatie naar buiten? Hoe en waar begin je met de in- en uitvoer van waarden? Hoe zijn die zichtbaar, waar en wanneer?

Ook vind je in dit boek een toetsing hoe je organisatie omgaat met complexiteit. Denk daarbij aan je ambitie om een bredere maatschappelijke positie in te nemen in plaats van een puur economische binnen een snel veranderende maatschappelijke context. En ook hoe je meer een hartszaakhouding kunt ontplooien door omgevingsbewuster te werken. Je bedrijfsomgeving is een veeleisende raadgever, of dat nu je zakenpartners zijn, je lokale omgeving, je afzetmarkten of de maatschappij. Dan kun je maar beter zicht hebben op je eigen houding om te weten wat jouw positie daarbinnen is, en hoe je dat kunt laten zien.

Specificaties

ISBN13:9789462157484
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:200
Uitgever:Vakmedianet
Druk:1
Verschijningsdatum:8-3-2022
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Waarden zijn zielloos als je ze niet elke dag laadt
Ronald Buitenhuis 15 april 2022 Organisaties worden er steeds meer toe bewogen om hun waarden en normen actief uit te dragen en na te leven. Maar dat is nog best lastig. ‘We zitten in een raar vacuüm’, zegt Marilijn Boumeester, auteur van ‘Van Hoofdkantoor naar Hartszaak’. ‘Tussen glorierijke groei en een vertrouwenscrisis.’ Toch is dit het juiste moment in die windstilte om als bedrijf na te denken over hoe je met waarden omgaat. 

Over Marilijn Boumeester

Marilijn Boumeester is strateeg en coach. Ze studeerde Nederlands in Amsterdam en volgde postacademisch onderwijs aan Harvard. Ze woonde enige tijd in São Paulo, Brazilië. Na enkele jaren bij Boer & Croon te hebben gewerkt, stapte zij over naar NRC Handelsblad en werkte daar als uitgever en innovatiemanager. Inmiddels is zij ruim acht jaar zelfstandig strateeg met een focus op het gebied van (merk)positionering en verandering. Zakelijk inzicht en creativiteit zijn hier in voortdurende dialoog. Ze heeft een coachingspraktijk in Amsterdam.

Andere boeken door Marilijn Boumeester

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Hoe waarden je richting geven
2 Geld alleen draagt onvoldoende bij
3 Waarom zou je investeren in goede bedoelingen?
4 Deal met wat lastig voelt
5 Waarden in een nieuwe tijd en economie
6 Organisatiestructuren en waarden
7 Aan de slag met de waarden
8 Van hoofdkantoor naar hartszaak? Houding!
9 Aan de slag met de hartszaakhouding
10 Tien stappen voor je hartszaak

Waardenwoordenlijst
Over de auteur
Over de foto's
Dank
Literatuur en bronnen
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van hoofdkantoor naar hartszaak