Marilijn Boumeester is strateeg en coach. Ze studeerde Nederlands in Amsterdam en volgde postacademisch onderwijs aan Harvard. Inmiddels is zij zelfstandig strateeg met een focus op het gebied van (merk)positionering en verandering. Zakelijk inzicht en creativiteit zijn hier in voortdurende dialoog. Ze heeft een coachingspraktijk in Amsterdam.
Meer over Marilijn BoumeesterVan hoofdkantoor naar hartszaak
Gebonden Nederlands 2022 1e druk 9789462157484Samenvatting
Dit boek gaat in op wat waarden zijn (sociaal, organisatorisch, economisch) en hoe ze werken, in het algemeen en specifiek voor je organisatie. Hoe vertalen waarden zich naar mensen (normen, deugden, ethiek) en wat breng je als organisatie naar buiten? Hoe en waar begin je met de in- en uitvoer van waarden? Hoe zijn die zichtbaar, waar en wanneer?
Ook vind je in dit boek een toetsing hoe je organisatie omgaat met complexiteit. Denk daarbij aan je ambitie om een bredere maatschappelijke positie in te nemen in plaats van een puur economische binnen een snel veranderende maatschappelijke context. En ook hoe je meer een hartszaakhouding kunt ontplooien door omgevingsbewuster te werken. Je bedrijfsomgeving is een veeleisende raadgever, of dat nu je zakenpartners zijn, je lokale omgeving, je afzetmarkten of de maatschappij. Dan kun je maar beter zicht hebben op je eigen houding om te weten wat jouw positie daarbinnen is, en hoe je dat kunt laten zien.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Marilijn Boumeester
Inhoudsopgave
1 Hoe waarden je richting geven
2 Geld alleen draagt onvoldoende bij
3 Waarom zou je investeren in goede bedoelingen?
4 Deal met wat lastig voelt
5 Waarden in een nieuwe tijd en economie
6 Organisatiestructuren en waarden
7 Aan de slag met de waarden
8 Van hoofdkantoor naar hartszaak? Houding!
9 Aan de slag met de hartszaakhouding
10 Tien stappen voor je hartszaak
Waardenwoordenlijst
Over de auteur
Over de foto's
Dank
Literatuur en bronnen
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan