Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Communiceren als het (nog niet) brandt

Crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven

Paperback Nederlands 2022 9789464014464
Verkooppositie 2599Hoogste positie: 2599
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Bij crisiscommunicatie denkt iedereen aan rampen en ongevallen. Hoewel zulke gebeurtenissen heel vaak zeer ingrijpend zijn voor je bedrijf, zijn ze op communicatievlak niet de moeilijkste – als je tenminste goed bent voorbereid.

Veel moeilijker wordt het wanneer je bedrijf te maken krijgt met een smeulend vuurtje, een issue dat kan uitgroeien tot een regelrechte reputatieramp. Weinig boeken beschrijven hoe je daarmee om kan gaan. Bovendien leven we in een tijdsgeest waarin iedereen torenhoge verwachtingen heeft van communicatie en het zelf vaak beter weet. Onderduiken of de vlucht vooruit? Schuld bekennen of de paraplu opentrekken? Excuses of in de aanval gaan? De CEO of de woordvoerder het woord laten voeren? Wat is vandaag de juiste reactie?

Aan de hand van 20 jaar ervaring in ‘moeilijke’ communicatie en talrijke cases biedt Eveline De Ridder een handleiding voor communicatieprofessionals en -managers. Of aan iedereen uit de bedrijfswereld die denkt dat hem of haar niets kan overkomen. Geen gouden regels, maar een kader waarin pro’s en contra’s worden afgewogen en waarin wordt geleerd uit fouten. Communicatie is geen exacte wetenschap, maar het buikgevoel kan zeker worden aangescherpt.

Specificaties

ISBN13:9789464014464
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Pelckmans
Druk:1
Verschijningsdatum:30-8-2022
ISSN:

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communiceren als het (nog niet) brandt