
Lees verder
Fredrike Bannink is klinisch psycholoog en Master of Dispute Resolution. Zij heeft een praktijk voor training, coaching en mediation te Amsterdam.
Meer over de auteurs'Ze vergeten wellicht wat je hebt gezegd, maar nooit hoe je ze hebt laten voelen.' - Frederick Buechner, Amerikaans schrijver en theoloog
Alles draait om aandacht
Dit is een boek over hospitality. Geen gewone hospitality, maar gastvrijheid gecombineerd met meer aandacht, meer verrassingen, en met een bredere glimlach. In dienstverlenende organisaties draait alles om die aandacht. Aandacht van de medewerker voor de gast en aandacht van de manager en leidinggevende voor de medewerker. Dit boek gaat over een nieuw concept in organisaties, niet alleen toepasbaar in de horeca, maar net zo goed in organisaties als de gezondheidszorg, scholen, vliegtuigmaatschappijen, winkels en verenigingen.
Het is voor iedereen die de kracht van hospitality wil ontdekken en inzetten, en voor alle managers en leidinggevenden die hun leiderschap als vorm van gastheerschap willen zien. Het gaat steeds om het blij worden van het anderen blij maken.
Samen een onvergetelijke gastvrijheidsbeleving creëren (we spreken over 'gast', waar je ook 'klant' of 'patient' kunt lezen) zorgt voor positieve energie en betrokkenheid. Het maakt er een team van waarop je trots bent en waar je je thuis voelt.
'Dit bijzondere boek gaat over het overtreffen van verwachtingen. Over dat stapje extra zetten en creëren van positieve ervaringen die onthouden worden, lang nadat de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.' – Caro van Eekelen, Senior Vice President, Development and Transformation, AccorHotels
hospitality klantgerichtheid gastvrijheid gastbeleving leiderschap leidinggeven klantbeleving medewerkersbetrokkenheid gastheerschap persoonlijk leiderschap werkgeluk eerste indruk dienstverlenende organisaties glimlach positieve psychologie klanttevredenheid oplossingsgericht werken positieve emoties sterke kanten dienstverlening modern leiderschap medewerkerservaring communicatie organisatiecultuur complimenten kansmanagement waardering circulair mandaat emotionele intelligentie dienen successen vieren filosofie gezondheidszorg omotenashi oplossingsgerichte vragen memorabele momenten teamwork horeca positieve energie persoonlijke ontwikkeling appreciative inquiry rollen en posities spiegelneuronen rutenso coaching digitalisering aandacht fouten maken emotionele bankrekening wederkerigheid verantwoordelijkheid retail hospitality scale technologie samenwerken onderwijs derrida geluk online hospitality online reviews ja-en cultuur openbaar vervoer
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books