Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
,

Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter

Hoe succesvolle verkopers het gedrag van klanten begrijpen en beïnvloeden

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789462201460
Verkooppositie 920166 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Zelfinzicht en sociale intelligentie vormen de geheime kracht achter iedere succesvolle verkoper. Sociale intelligentie stelt verkopers in staat te kijken vanuit een ander perspectief: dat van de klant. Deze verkopers zijn als 'kennisbrokers' die niet alleen haarfijn aanvoelen wát hun klanten nodig hebben maar ook waaróm. En dat is waar het om draait, want pas dan kun je als verkoper je klant echt een oplossing aanreiken.

Sociale intelligentie is echter niet iets vanzelfsprekends. Succesvolle verkopers moeten voortdurend werken aan het verbeteren van hun sociale intelligentie. Geen sinecure, dus. Maar iedereen kan het leren! Dit boek laat zien hoe.

De auteurs tonen hoe succesvolle verkopers hun sociale intelligentie ontwikkelen en hoe je dit zelf ook onder de knie kunt krijgen. Ze maken daarbij gebruik van wetenschappelijke inzichten uit de biologie, de psychologie en de sociale neurowetenschappen.

De theorie wordt bovendien geïllustreerd door talloze anekdotes uit het leven van alledag, gecombineerd met praktische tips waardoor je je klant beter zult gaan begrijpen en effectiever kunt beïnvloeden.

Specificaties

ISBN13:9789462201460
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:173
Druk:1
Verschijningsdatum:14-2-2015
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

3.8 van de 5
13 stemmen
9
0
0
1
3

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Zeven tips voor meer zelfregulatie
Ger Post 21 mei 2015 Zelfregulatie is het woord van 2015. Volgens recente titels ligt het aan de basis van zo’n beetje alles dat nodig is voor een goede carrière. Maar hoe maak je energie vrij voor zelfregulatie?
interview
Willem Verbeke: ‘Uit schaamte gaan niet de beste mensen naar sales’
Ger Post 30 april 2015 Willem Verbeke, hoogleraar sales en account management aan de Erasmus Universiteit, schreef onlangs het boek Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter (samen met Maarten Colijn). Hij vertelt over het effect van schoonmoeders op sales en waarom mooie verkopers daadwerkelijk beter verkopen.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Willem Verbeke

Willem Verbeke studeerde wijsbegeerte aan de Rijks Universiteit van Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA. Sinds 1999 is hij bijzonder hoogleraar in Sales- en Account Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Binnen deze universiteit verzorgt hij cursussen en doet hij op zijn vakgebied van verkoop en accountmanagement onderzoek naar emoties, netwerken, account-managementsystemen en kennismanagement. Tevens is hij Star Researcher op het ERIM (Erasmus Research Institute of Management). Verbeke is mede-oprichter van Professional Capital en EMIC, twee ondernemingen die zich bezighouden met coaching van verkopers, mystery calling, werving en selectie en genetics testing. Willem Verbeke heeft opgetreden als gastspreker op de universiteiten van Harvard en Berkely en op de Darden School of Business. Ook is hij een veelgevraagd spreker voor multinationals als Procter & Gamble , Mars, ABN AMRO, Sara Lee en Nationale Nederlanden. Daarnaast publiceerde hij veelvuldig in een groot aantal nationale en internationale tijdschriften als 'The Journal of Marketing and Journal of Applied Psychology'. Van zijn hand verschenen 'Marketing communicatie en chaos', 'Ik netwerk dus ik besta' en 'Ik verkoop dus ik besta', Adaptief en strategische account management', en 'Sales en Account Management in een era van E-business'. In 2002 ontving hij de Howard Sheth Foundation Award in de USA voor de beste paper in the 'Journal of The Academy of Marketing Science'.

Andere boeken door Willem Verbeke

Over Maarten Colijn

Maarten Colijn is mede-eigenaar van Professional Capital. Naast coach en consultant is Maarten een veelgevraagd spreker op het gebied van commercie.

Andere boeken door Maarten Colijn

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Waarom verkoop ik?
1.1 Biologische identiteit
1.2 Een nieuwe behoeftepiramide
1.3 Waarom verkopers verkopen
1.4 Het shapen van de werkomgeving
1.5 Conclusie van dit hoofdstuk

2. Bewustzijn versus onbewust zijn
2.1 De schijnparadox tussen bewuste en onbewuste motivaties
2.2 Aanraken, handen schudden en hersenen
2.3 De president, de voetballer en de kapper
2.4 Erfelijke factoren in de saaie klas
2.5 Conclusie van dit hoofdstuk

3. Sociaal refereren en sociale intelligentie
3.1 Zien met de ogen van anderen
3.2 Met gemotiveerde aandacht kijken naar schoenen en voetbal
3.3 Het Asch-effect
3.4 Het rustende brein
3.5 Zelfbewustzijn, schaamte en schuld
3.6 Conclusie van dit hoofdstuk

4. Goede verkopers begrijpen het waarom van hun klanten
4.1 Basismotivaties van businessclassreizigers
4.2 Verplaatsen in de ander met spiegelneuronen
4.3 Empathie en zelfregulatie
4.4 Theory of mind
4.5 Keyaccounts, kennisbrokers, thought leaders en het placebo-effect
4.6 Conclusie van dit hoofdstuk

5. Hoe kan ik mijzelf verbeteren?
5.1 Competente eikels
5.2 De schoonmoederwet
5.3 Zijn mooiere verkopers ook betere verkopers?
5.4 Het rollenspel is de sleutel tot verkoopsucces
5.5 Conclusie van dit hoofdstuk

6. Hechtingsstijlen en de reden dat we bang zijn
6.1 De neuroceptie van veiligheid
6.2 Hechtingssystemen
6.3 Hechtingsstijlen
6.4 Een onverwacht voordeel van onveilig gehecht zijn
6.5 Sociaal refereren en hechtingsstijlen
6.6 Conclusie van dit hoofdstuk

7. Doorzetten met sociaal kapitaal
7.1 Radicale vernieuwers met een oud verhaal
7.2 Uitstellen van genot kost energie
7.3 Sociaal kapitaal en het dopaminesysteem
7.4 De waaromvraag en het hogere doel
7.5 Het belang van coaching
7.6 Kies je eigen team
7.7 Conclusie van dit hoofdstuk

Slotwoord
Bibliografie

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter